I'm home! <3

Inget bloggande på en evighet nu! Har ju börjat skolan i västerås men sitter hemma i åkersbyn nu. Skönt så in i satan är det ska jag säga er!
 Gick hela förra veckan och det var helt okej tyckte jag. Drog hem på fredagen för Jackie och jag skulle hoppa i jumpclub på lördagen!
 Först en L:B / 1m som gick super. En liten miss på sista hindret i grunden, så vi slog ner en bom. Skyller på att jag satt halvt i sadeln utan stigbyglar och tyglarna var också på vift, då jag höll på å flyga åt helvete hindret innan. Hon missbedömde avståndet lite fel, då jag tog av henne lite senare så det inte behövde bli ett språng på 8m, men hon stampa av 10cm från hindret i ställlet. Var bombis på att hon skulle lägga på en tvärnit och var inte alls berädd på att hon tog av värsta cp språnget. Därav inga stigbyglar eller tyglar. Var supernöjd med rundan i alla fall. Kunde haft lite bättre grundtempo, men nu vet jag det. Det sitter som inristat i pannan nu!
 Kändes så bra att jag efteranmälde 110cm. Hoppade fram med ett stopp på oxern nån gång, men det var varken mitt eller Jackies fel! Dom hade ställt hinderna så att man hoppade alla åt höger varv.. vilket inte varför, men det är i alla fall Jackies cp sida.. skyller på det!! DUMMA JÄVLAR
När jag var klar i bastu-ridhuset så gick jag ut och väntade på att få komma in på banan. Jag startade allra först, men det tog tyå en kvart innan jag fick komma in.. :/ JAJA
Första hindret, ett pet. Andra hindret kom vi över. Tredje hindret fick vi ett skitstopp. Fjärde hindret ännu ett stopp, och där med uteslutna. Vände upp på fjärde hindret igen och tänkte "Ja, bra nu kommer vi över" när jag kände hur frambenen lyfte från marken, men nähä..... hon spran åt ena hållet och jag flög ensam över hindret. Ja, jag kom ju över hehe.
Så har Jackies helg sett ut!
Sen är det Blondys tur, som debuterade lokalt på söndagen! Så duktig!! Red först en 80, som var felfri, och sen en 90 som jag fick ett pet i, men skitnöjd i alla fall! :D Duktiga små hästar jag har!!
På söndagen sen var det dags att dra till västerås igen. Och det gick ju bra.. Sjuk är jag nu och sitter hemma i åkersbyn och har det bra! HAHA Jaa, skriver mera sen, för det var ovanligt tråkit att skriva en massa idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0