it's freak'n AWESOME!!

Sådär, då var man done for today!
 Steg up i skaplig tid  i morse och fick bokstavligen bära hunden från sängen ut på trappen. Där fick han sitta medan jag tjocka i mej lite frulle. Gick sedan ut å fixade stallet, mockade även åt Hannis, eftersom att hon kom hem sent idag. Hon skulle inte hunnis mocka innan vi skulle iväg till Björka!
 Packade transporten när stallet var klart, sadlar, träns, täcken skydd, hjälmar , västar and so on..

Tyckte inte det dröjde länge innan Hannis kom hem från skolan, men iförsej så höll jag på att städa mitt rum under tiden så glömde liksom bort att kolla klockan!
 Riktigt rent och snyggt må jag säga tt det vart. DAMN så snyggt! Alltid är det bäst när man göre själv va? ;)
Rätt som det var sedan var Hannis hemma och så vart det att käka lite maat och sedan ut till hästarna. Juste, var på G å skriva ett inlägg, men det börja åska satt.
 Hann väl bara med att borsta Jackie, sen vare full fart fram till klubben och bygga bana och grejja! Ja låna en box till Jackie, så pappa kunde dra hem å hämta häst nr 2 och 3.

Jag tyckte att det var en bra bana, inte så mycket sträckor utan man hade alltid flera vägar att välja på. Dock vare bara en CR, men det är ju bra att variera ridningen lite. Som tillexempel så red jag lite snävare svängar på 1m rundan med Jackie, och lite större på 110 rundan.
Jackie gick verkligen som en klocka idag. Är så glaa! Jag tyckte att jag höll i henne lite mycket inför hinderna, men hon lyssnade dock då! Så jag fick ett pet på ett räcke i 110, för att hon blöev lite flack i svängen, men toppen annars. Det vart lite knas på ett räcke med murdel under i båda rundorna, men hon rätade till sej bra i alla fall. Det är så kul att hon nu börjar inte vad som blir fel, och försöker rätta till det. Men måste ge ett plus till mina ben idag som var med överallt! Haha, jahaa. Lite mjukare i handen vid halvhalterna och litelite bättre grundtempo så hade det vart perfekt!
 Blondy fick gå en 80 runda bara, så att jag kunde rida fram Jackie. Märkte såhär i efterhand att jag hade kunnat rida fram henne medans jag väntade på att Blondy skulle in på sin 90 runda, men det är ju lite svårt att veta på förhand.. Men hon gick i alla fall bra tycker jag. Fick upp galoppen bra och hon var inte alls så framtung som hon brukar vara. Men det var ju en grind som var hemsk, så den kunde hon ju inte ens titta på för att den var så horribel! HAha, kom väl över deb på andra försöket utan några som helst problems. Det vart ett knashopp över våg-planket som hon pront inte tänkte hoppa, men jag skulle då i alla fall över, så det var nog mera igenom hindret är över det, men över kom jag i alla fall. Dock var Blondy kanske inte med på noterna haha :)
 Resten av rundan var finfin tycker jag då!! Hon löft bra på tossingarna och kom ju runt hela banan!!
 Och sen så vart jag ju så glaad när det kopm fram en som sa att jag red fint! Det är så roligt, jag som tycker att jag kunde ridit tio gånger bättreän så. Men TACK, vad du nu hette!! :D

Jaa, sjukt nöjd med dagens prestationer. Bara att tagga inför söndag, och helgen därpå! Det ska nog gå bra ser ni!! :) Tror nog att jag ska ta mej en kopp te, och något att tugga på innan jag går och lägger mej. Känner hur ögonlocken tyngs ner alltmer. Men imorrn blite upp i skaplig tid igen, nästan lite tidigare så jag kan fixa stallet och packa ur resten av grejjorna ur tarnsporten jadå.
 Kan hoppas på att lite bilder kommer upp på fejjan snart from today's showjumping! Would be nice!
Snacka också lite ma Sandra idaag! Hon har haft det toppenbra på den gröööna "ön" i flera dagar, och jag hara bara vart hemma jag.. :) haha, Roligt värre tydligen hare vart, önskar att jag var där lika mkt som jag inte gör det! HAHA Fåår se om det kommer hem enn pålle då!! :D

Två R,
hade så bra så hörs vi av va!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0