infect me with your loving

kan detta vara den bästa dagen i hela mitt liv?
Den hamnar högt upp på listan i alla fall! <3


Jao, red Blondy först i morse ut i skogen med Hannis och Jack! Gick bra, men hon bar grymt framtung bara. Annars helt nöjd, hon lyssnade på tempoväxlingarna också vilket var GOOD!
 Jackie fick också komma ut i skogen. Bara för att testa, så red jag på phelamet idag, för att se om det var till någon nytta.. Jag vet ju att det inte är superduperstarkt, men man får lite kontakt, så jag provade och hon har nog aldrig lyssnat bättre!! Så himla gla ja blev. Det var dock inte så att hon sprang med huvet intill bogen, utan gick i den formen hon brukar. Försökte inte komma undan bettet, kämpade inte emot, men jag kunde ta i henne. Som alltid tar det ett tag innan hon fattar att hon ska sakta ner lite, vilket är bra, för då gör det inget om jag måste ta tag i henne, då vet jag att jag inte tar för hårt i munnen på henne.
Det jag tyckte var bäst var att jag kan rida med en mjuk  och lätt hand och att hon lyssnar. Toppenbra asså ;)
 Ja, så det gick superbra med Jackie. Ska nog använda det bettet när jag rider ut i fortsättningen så att hon blir lite kontaktbar! Men hemma rider jag på tränsbettet, är då inget stort fan av starka bett. Jag tycker det känns som att man tar så mycket i munnen på hästarna, men jag är väl lite överdrivet försiktig jag.. hehe
Ser då inte så happy ut.. ;) gilla fläcken på magen xD



Sister and Jack

Great pic.. or maybe not ;)

Jackie is not a big fan of the cam..
Stigbygel, check!


So, today´s riding is done!
 Red även Mulle idag me Ida å -Hannis(som hängde me också)- och det gick bra det. Lilla Mulle, du är så weird.. Haha, såg ut som att Hannis kämpade på bra när Maestro inte ville göra som hon ville, men det såg bra ut i alla fall. Lite svårt att först rida Jack med pyttesteg och sen kliva upp på Masetro som är liiiite större och mer att rida, hehe. Mulle var väl som vanligt lite segfattad, men var duktig. Han gjorde ju som jag sa satt.. :)
 Tja, vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu då när hästarna är klara. Skulle vilja ha en till och rida, bara för att sysselsätta mej. Har ju så svårt för att göra vettiga saker inne, att vara ute med hästarna är ju i alla fall roligt! Herregud, jag lever verkligen för hästarna mina. Mina hjärtan, vad jag älskar dom. Vet faktiskt inte vad jag skulle hitta på om jag inte haft häst.. Väldigt tråkigt hade jag haft i alla fall, det vet jag!

Ska titta på lite annonser nu, på sadlar. Min är ju inte.. vad ska jag kalla den..ehm, den är renu ut sagt förjävlig!
Jag måste ändå ha en till Blondy nu när jag flyttar till Västerås, så Jackie kan ha en också. Det är ganska drygt när dom inte har samma storlek på gjordarna, Blondy 110 och Jackie 1m. Haha, och Jackie som hade 120 i vintras, den tjockisen!
 Tror att Jackie får vila imorrn, så rider jag bara igenom henne på onsdag så hon är mjuk och fin på torsdag när vi åker fram till Björka och hoppas. Skulle väl egentligen hoppat lite innan, men ja orkar inte släpa fram några hinder, alltför jobbigt. Och jag säger att jag vill ha en till häst för att jag inte har nå å göra, orkar inte ens GÅ upp till banan och sätta upp tre hinder.. jaa så kan man ju göra å.. :)


Känner doften av kyckling från köket, så full fart innan Hannis käkar upp all mat!
Kan fortfarande inte sluta le! Det är liksom lite overkligt.. :D

You open my eyes
I'm ready to go
Lead me into the light
<3

Kommentarer
Postat av: Elisaaan ;)

Hej vad söt Blondie är. Är det en ponny eller storhäst?

Kan du inte skriva något om dina hästar som ingen vet och vad har du för ridhjälm? Kram Elisa =)

2011-08-17 @ 12:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0