stick with me and I'll take you far

Sådära! Hemma igen och allt är lugnt.. relativt lugnt i alla fall.
 For in till Avesta på morgonen och köpte klart det sista som behövdes till lägenheten. Hannis fick även en ny tele, nå HTC av någe slag! Fin varen i alla fall, dock så förstod jag mej inte på den. Attans.. :)
 Sedan kl 13.30 så red jag å Hannis med Ida. Jag fick ta Mulle igen, och jag kan säga tt det gick mycket bättre idag! Han brydde sej inte lika mycket om dom andra hästarna (Chock & Maestro) och så fick jag till en början ut honom till kanten. Vanligtvis springer han med huvet åt det motsatta hållet han springer, och pressar sej inåt tills vi hamnar ungefär i mitten av åkern. Men idag var det bättre, happyface ;)
 Hannis kämpade på bra med Maestro, likasom igår!

Mina pållar får vila idag. Blondy för att hon rids varannan dag, och Jackie för att var väl förtjänt av det! Jag rider igenom henne i morrn så att hon är mjuk & fin tills clearrounden i Björka på torsdag. Låter lite överdrivet kanske, men jag vill att hon ska fungera lika bra hemma, som på en CR som på tävlingsbanan. Inga undantag här inte ;)


Tänkte idag slänga in litte HISSAR och DISSAR också. Måste bara komma på ngt att hissa/dissa först! :P
 Det tar nog ett tag, så vi lägger det åt sidan så länge. Kan ta upp att jag har hittat en righjälm som jag vill haa! Det är inget märkvärdigt med den, men eftersom att jag för tillfället och några år framåt inte har råd med en GPA hjälm så letar jag reda på en billig tävlingshjälm som är lik en GPA hjälm. Syftar då på GPA speed air eller vad de nu heter. Något liknande i alla fall! :)
 Bästa är att jag vet en som har en sådan, och den är grymt skön. Dock var den som jag lånade några storlekar förstor då.. Jacson ATH Rock eller nåt heter den, väldigt diskret mej jag gillar den starkt i alla fall! ;D

Jaa, sitter och glor lite på tv för tillfället, och ska snart slänga mej i sängen.Upp tidigt imorrn och rida, och så börjar ju Hannis skolan imorrn. Tre hemska år i horndal väntar på henne, hoppas hon står ut. Så det lär inte bli någon ro i morgon om jag vill sova, så jag får väl palla mej upp :)
Slut för idag då, hoppas jag.

Två R,
Hare så bra, så hörs vi va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0