I'm forever keeping my angel close

Dåå var man någorlunda vaken. Nej, sov bara till halv 12, men det tog et tag innan jag kom upp på benen!
Har inte gjort mycket mer än att käka frulle och borsta av lite senskydd idag, men jag ska hitta på någe mer att göra som inte är allt för jobbigt!
 Vill så gärna gå ut i stallet, men då behövs en hel uppsättning med näsdukar, och på med varma kläder, mössa, vantar, halsduk och gud vet vad!? Jaa, så ör inte så pigg på det egentligen men jag vill inte sitta inne hela dagen och sega ju.. Jaa, jag får hitta på något. Sadelkammaren skulle behöva ett lyft, eller mest mina saker kanske. Såg att dom låg lite huller om buller igår. Smörja lite träns, eller nån sadel kanske, eller bara vara ute en stund och få lite frisk luft!?

Snälla Sandra och Hannis red mina små pållar igår! Sandra red Blondy Bus och Hannis red Jackie, och det hade tydligen gått finfint!! Vilket är GREAT! great? stavas det så? jaja ni fattar vad jag menar i alla fall!
 Har inte fått några fler samtal på Jackies annons, förutom en då som ringde mamma när jag var i västerås. Men jag tycker inte alls att det låter bra. Bara flängit!

Tycker även att västerås blir mindre och mindre tilltalande för varje dag jag går till skolan. Inte själva staden, utan skolan syftar jag på! Viss personal kunde ju vara trevligare.. ett exempel var när jag skulle tömma skottkärran på dynghögen härom dagen. Det var ingen liten ramp man skulle upp på, och tömma skiten i en kontainer typ. Shit, tänkte jag. Kärran vägde ju mer än mej, så jag frågade en som stod och fyllde höpåsar om jag skulle tömma den där uppe eller om jag kunde tömma nedanför som jag såg att några andra hade gjort. Hon sa att det var bäst att tömma uppe, så jag gjorde ett halvhjärtat försök, men kom knappt upp på rampen. Jag sa då att jag inte skulle kunna tömma den där uppe och hon typ: JA, MEN TÖM DEN NERE DÅ! MEN DU KANSKE SER ATT DET ÄR GANSKA FULLT NERE!?  Typ det slände hon ur sej! Hon kunde inte hjälpt till, eller kanske varit LIIITE snäll mot en elev som gått där i fem dagar? Nej, tydligen inte. Fan, jag vart skitnere. BITCH!
 Ett annat exempel är på några av eleverna. Vet inga namn då..
 Jag skulle fixa nytt vatten till Jackie och frågade en tvåa om hon visste vart jag kunde fylla på nytt, och hon bara stirrade på mej som om jag var dum i huve! Så jag gick fram till en annan tvåa, för dom hade stalltjänst den morgonen, och frågade henne men hon kollade inte ens på mej! Gick då fram till en trea som jag hade snackat med lite dagen innan när vi tog dit Jackie, och on var jättesnäll och babblade på och gick med och visade vart jag kunde fixa vattnet. FINNS DET INTE N^ÅGON GRÄNS?? bara nyfiken liksom??
Är man helt ny på ett ställe där man BETALAR för att få stå med sin häst så kan väl ändå stallpersonalen vara LITE; BARA LITE TREVLIG?? Men skit it, är så less!


 Mår aningen bättre nu, bara hostig snorig och lite yr! Men inte så mycket feber som igår skulle jag tro!
Vill verkligen ut i stallet och rida idag, men det kan jag nog fetglömma! Kanske i morrn då..
Är det någon som vet när det är regional ponnyhoppning i leksand? Är det nu i helgen eller nästa helg, och åsebo nu i helgen? Har blandat ihop dom två.. Ska i alla fall åka på en utav dom hade jag tänkt, men det beror lite på klasserna. ÄR det bara 100, 110 i åsebo eller 100, 105, 110? Så var det i leksand har jag för mej.. eller tvärt om. Hehe, så bra minne har man ja!
En ska vi åka på, men som sagt beror det på klasserna. Vill nog gå en 100, 105 innan jag provar på 110 igen. Även om det inte är några problem, så är en mellanhöjd alltid bra när det finns!! :)

Lilla Blondy ska också få hoppa lite lokalt snart igen hade jag tänkt, men måste verkligen få fram henne! Herregud, det går då inte fort! Borde inte femåringar ha lite hyss för sej, eller vara lite på hugget? Inte min femåring.. haha lilla Blondy. Det är inte lätt!
Men jag funderar i såna fall på att gå en 90 och 100. FUNDERAR, inget bestämt! Jag tycker att 80 är liite väl lågt, men en bra uppvärmning till 90. Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Det kommer väl nån pay´n jump i björka snart får jag hoppas på, så får Blondy prova på 1m och Jackie 1m och 110!

Väääldigt segt inlägg dethär, men jag vart tvungen att skriva av mej lite. Det känns som år sedan faktiskt, och att ha internet! Wooh vilken känsla! HAHA
 Blir säkert ett inlägg i kväll också, om vad jag gjort denna väldigt fartfyllda dag. By the way så är klockan snart tre, hehe.
 Kan inte fatta hur mycket jag saknar Drömmis heller.. helt sjukt vad man kan fastna ibland. Han var i alla fall med med i mina drömmar inatt!

Två R,
hare så bra va!



Saknar er mina MUPPAR <3
Det här också för den delen, men det var ju inte direkt någon nyhet.. HAHA

Kommentarer
Postat av: Sandra F

Fattar inte riktigt hur mycket man kan sakna ett ställe så mycket! Och hur mycket man kan sakna några..

2011-08-31 @ 19:01:20
Postat av: emelie

Nej, det är någe speciellt med det där gröna.. xD

Helt sjukt vad man kan sakna!!

2011-09-01 @ 10:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0