forbidden to remember

kvart över tre? Vart tog tiden vägen, herregud!
Och allt jag har hunnit med idag är Jackie och halva stallet x)

Red Jackie en sväng i skogen, men hon var lite besvärad av alla flugor, och tro det eller ej så var det inte ett knott på ridbanan! Haha, så det vart att rida där en stund i stället. Jobbade inte särskillt mycket, bara lite ställa in/ut och tempoväxlingar. Hon var mer vild än tam så jag slängde in lite övergångar också.
Och tänka sej, det stod hinder på banan också, så jag vart tvungen att ta några språng.
Det stod ett räcke, en kombination, en oxer och vattenmattan med bom över på banan, så jag hoppade först vattenmattan en gång åt varje håll. Gick vidare på räcket som var en plastduk som var mycket konstig tyckte Jackie. Ett jätteskutt vart det, haha. Hoppade sen oxern i båda varven och räcket i kombinationen. Det låg kanske på 80cm så jag höjde oxern till 1m så den vart samma höjd som oxern i kombinationen. Lat som jag är så orkade jag inte höja några flera hinder, hehe ;)
 Tog hela kombinationen, bytte varv och så tog jag oxern en gång och sedan kombinationen igen. Det var storhästavstånd i den så Jackie fick in två galloppsprång mellan!
Tyckte att hon var jättefin idag och jobbade på fint i hettan. I morgon blir det nog lite dressyr på åkern om jag orkar, hehe. Är så trött på att jag inte har EN sadel som är bra! Den jag hade i våras på Jackie sitter man som en kratta i. Försöker verkligen att fixa till sitsen, men det går banne mej inte!
Prestige sadeln är liiite liten för mej, Hannis sadel glider man ju ur i svängarna för den är så himla hal och dressyrsadeln har jag aldrig kunnat rida i! Man kan liksom inte hålla om  med bena på samma sätt. Benen hänger ju tre meter ner till skillnad från när man hoppar, så har man ju skänkeln som ett bättre stöd. Eftersom att jag har så långa ben så håller jag om med vaderna nästan i dressyrsadeln. Kan fixa en bild så ni fattar lite bättre men den kommer imorrn i såna fall.
Kolla inte handen, jag jobbar på det x) Inte knäna för den delen heller, jobbar även på dom!

 Sitter uppe på rummet och försöker komma på någe vettigt att göra.. Hade en sådan lust att dra till Spelmanstorpet å bada, men solen verkar dragit sin kos för ett tag. Kanske lika bra att släppa ut hästarna och mocka igen innan det börjar regna, lite regn tål dom små djuren allt!

OMG jag hade skrivit ungefär lika mycket till, så dampa blogg.se så det sparades som utkast och så försvann allt! Jag blir så ledsen!
Jaja, först nu har jag kunnat logga in igen satt.. FAN!

Empaan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0