Ett sista inlägg på ett tag nu

nu har det gått mot sitt slut. Tänkte slänga ihop ett sista inlägg nu på ett tag. Det är ju så att jag kommer numera blogga hos equestrianswe.blogg.se (bloggen är inte skapad ännu, men någon gång imorrn så går den att besöka)
Bloggen kommer att drivas av mej, och Sandra+Hannis från hastrittarna.blogg.se/tallkotte.
Jag skulle tro att vi kommer skriva mycket om hästarna, till mycket stor del! Sedan vet jag inte riktigt vad vi kommer att hitta på, men jag kan väl säga att det är aldrig en lugn stund när vi är i krokarna! Haha, jag tror att den kommer uppskattas :D

Nu till det som hänt sedan jag bloggade senast.. när det nu var?
Ja, det har ju varit Jul :)
Fick en massa fina julklappar och hade det mysigt med familjen.
Bästa prissen var nog från Johan och Marie, då jag fick ett Cavan täcke! Herregud jag höll på å svimma när jag öppna paketet :D Så himla glaad!! Haha
Fick även lite andra hästgrejor från familjen, som typ ett träns, ett schabrak och läderskydd till Blondybusen :) najs det må jag säga!

Har ridit för Viktoria vilket verkligen uppskattades! Tack så HIMLA MYCKET!!
Red Jackie första dan, och Viktoria kollade mest igenom vad som behövdes :)
Det vart mycket grundläggande saker, som att Jackie skulle göra rikktiga överg¨ångar från skritt till trav. Hon klarar ju inte riktigt av sådant jobbigt haha..
DEt gick i alla fall superbra och jag är nöjd!
Nästa dag så red jag först Jackie och sedan Blondy.
Jackie gick bättre än första dan och vi satte öppnorna super! :)
Viktoria tyckte att mitt mål med en L:a debut lät bra och hon lät inte alls orolig. Skönt det, synd att hon bor så jäkla långt bort bara!
 Blondy var superduktig på träningen :) för att aldrig ha varit inne i ett ridhus + att det stod en jäkla julgran där också x) haha NEj hon var super ;)

Sedan så har det inte hänt mycket mer.. Har ridit en massa pållar, dragit på mej en förkylning.. ville bara tala om att min högra näsborre är typ twice the size än vad den vänstra är, på grund av förkylningen. Jag ser ut som en clown haha xD
Värd info ja.. men skit i det nu! Hah

Jag tänkte dra upp lite saker som hänt under året. Börjar med ÅRETS BÄSTA SAKER:

I början av året så fick jag en resa till Irland i tidig födelsedagspresent. Jag vill tala om att det var nog dom bästa och sämsta dagarna i hela mitt liv! Bäst, för att Irland är ett så underbart land. Grönt, vackert! Lärde mej otroligt mycket och jag har tänkt på Irland var enda dag sedan jag kom hem! Sedan så var det ju där som jag hittade min älskade Blondy. Underbara häst. Hon var då inte mycket för världen när jag såg henne första gången, och det var inte meningen att jag skulle köpa storhäst när jag var där. Uppdraget var att provrida ponny åt min syster! Men jag kände att jag kunde inte lämna henne där. Även om hon säkert hade det bra där och hon skulle må mycket bättre när hon fått lite hull.
Den resan helade mej kan jag säga.
Den var också sämst för att jag är sämst! Jag var verkligen på topp när det gäller att göra bort mej.. Rider in i grindar och säger att tet var eckligt osv osv osv -.- bli lite trött på mej själv

En anna hit var när jag och Tove var å såg på Harry Potter and the deathly hallows part1 (stavning?)
Haha, det glöämmer jag alrdig! Det var ju en ful tant som var en orm, typ Bathilda eller nåt sådant hette hon. När det vart närbild på hennes fejja och det vart knäpptyst: tro på fan att jag och Tove är dom enda som sitter och asgarvar och vi hör folk runt om oss som " SSSHHJHHHH" Haha det var en höjdare x)

Premiärturen i hästlastbilen är något man sent glömmer.. Jag Hannis och Sandra skiter ner oss totalt när toadörren flyger upp och när micron kommer flygandes hejvilt. Haha

Nej, nu ska jag faktiskt sova så jag orkar upp imorrn å rida min budiga små pållar! Ska även rida med Ida, så jag tänkte rida typ Jackie först och Blondy när jag kommer hem igen! Ni får ha en trevlig new years eave för det ska jag ha, så ses vi på www.equestrianswe.blogg.se sedan 2o12 ! Jag kommer att ha kvar bloggen, men den kommer inte vara aktiv.

 Två R,
hare så bra va,
önskar Emelie Borgström, Jackie Grange och False Gold!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0