Julklappar

Helt slut sitter jag i soffan och försöker läsa igenom en massa papper till ett prov imorrn.. Vill dock inte påstå att det går så värst bra. Vad ska prov vara bra för? Helt värdelösa enligt mej -.-
Sagen startade med att vi (Ja Hanna å Sandra) drog till Hamre för att släppa ut en massa hästar. Jackie och Gullan stannade inne för dom skulle ridas.
Sandra red Jackie och Hannis tog Gullan, och det gick superbra. Jackie fick galoppera lite bommar och verkligen korta och länga sej. Väldigt nyttigt för henne som har så dåliga ryggmuskler.
 Hannis fick fart på Gullan också, men klarade inte riktigt av att jobba henne, så jag hoppade upp i tyåp tio minuter och fajtades lite med henne. Jag tycker verkligen inte om henne. Stumm bara..

När vi var klara så fixade vi höpåsar å mockade och sedan kom mamma och hämtade oss. Raka spåret till Glada Hästen I Spiltan! Kan ni gissa hur länge vi var där? TVÅ TIMMAR, HAH. Jag hade lugnt kunnat gått där tre timmar till, men mamma skulle på nå möte på klubben, så två timmar fick duga!
Jag köpte lite julklappar, eller egentligen bara en- till Blondy! Hon fick ett träns, som jag gått och hållt i varje gång jag vart där, men har inte kunnat bestämma vilken modell jag velat ha, eller vilken färg. Så det blev det enklaste tränset, ett svart med ljusbruna sömmar, precis som nya sadeln! Det kommer bli så snyggt!! :D Men jag vill fortfarande köpa dom andra modellerna också, ett med helbrun nosgrimma och pannband, resten svart med bruna sömmar. Ett svart med brunt foder och brunt pannband, också med bruna sömmar, och sedan ett med pullarnosgrimma som är fodrad med brunt och brunt pannband! Dom kostar bara 500, så jag skulle lugnt kunna köpa ett till. MEn det får nog bli till nästa stor-pålle!

Sen så köpte jag till mej själv- en mössa med en mördad kanin på. Funderar på att klippa bort tussen faktiskt, som det nu är en riktig.. haha, inte mitt fel att mössan bara låg där och var billig ( eller ja, en mössa för 250kr kanske inte är så billigt?)
SÅ det är bara en julklapp till Jackie som saknas nu. Hon måste få nå fint, men har ingen aning om vad..? Inge ponnygrejjor, eftersom hon ska säljas. MEn det måste ju finnas något annat.. Haha

NU måste jag återgå till pluggandet så jag inte failar totalt imorrn. Det vore tragiskt!?

 Två R,
hare så bra va!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tävling nu :)

http://powniebrudarna.blogg.se/2011/december/glom-inte.html

2011-12-12 @ 15:04:33
URL: http://powniebrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0