helg <3

ett bra tag sedan nu! Men har haft fullt upp hela veckan. Har gjort något så seriöst som att plugga, och två hela prov har jag avverkat! Känns toppen :)
Har bara ett matteprov, djurhållningsprov, hästkunskapsprov, och ett naturbruksprov kvar nu innan lovet! Låter mycket ja, men så är det.
Hade även sånt här utvecklingssamtal idag med Helena. Det gick faktiskt över förväntans bra! Trodde att jag hade typ över 40% frånvaro, men tydligen hade jag mycket hög närvaro på lektionerna! Konstigt, med tanke på hur mycket sjuk jag varit!

Efter samtalet, som höll på i över en timme.. så tog jag in en blöt ponny ifrån hagen. gjorde i ordning henne och så hade jag hela ridhuset för mej själv! Haha lagomt skönt det var, och helt nysladdat också. Vilken lyx va? Haha :D
Ridpasset bestod mest av tempoväxlingar och övergångar, men ack så nyttigt det är! Jackie var dock inte riktigt med på noterna.. Hon tyckte det var mycket roligare att leka galopphäst med travargener! Haha, blir så trött på den knasen ibland, men skulle hon inte ha sina dampdagar så skulle ridningen bli ganska tråkig..
Fick inte riktigt till formen tycker jag, mest i traven då. Hon får liksom ingen "böj" på halsen, utan den är typ sluttande framåt och så trixar hon lite med huvudet så det från min vinkel ser ut som att hon är jätterund och fin i formen, men när jag ser i spegeln så är det verkligen inte ens i närheten av vad jag vill ha ut av det. Lite dressyrträning kanske? FET-JA Det skulle verkligen behövas nu.

Imorrn blir det att stiga upp runt tio och duscha och käka frulle. Sedan bär det av till Hamre för att mocka lite och sköta lite hästar! Det blir kadrill-uppvisning runt tre, då jag rider HildaVilda. Det komer bli intressant att se hur hon reagerar på musiken den här gången, eftersom att hon flippade ur lite granna sist, haha. Det blir nog SHOW av det hela, det lovar jag. Så vill ni komma å se när jag gör bort mej, så vet ni vart jag befiner mej! Nejdå, det har faktiskt gått riktigt bra när vi tränat, så det måste göra det imorrn :)
 Kom nu att tänka på att jag måste knoppa också.. hmm, det lär ju inte bli värst snyggt! Men jag kan lova att det inte bara är jag som är totalt värdelös på det!! Haha x)

Najs, det blire mellan lördag och söndag! Då kommer mupparna hit och våldgästar, haha!
På söndag morgon så drar vi till Hamre för jag har utsläppet av gymnasiehästarna. Vi lämnar Jackie och Gullan inne för då ska vi rida lite! Tänkte att Hanna å Sandra får rida, vilken dom vill. Själv ska jag titta på, hehe. Jag kan ju rida lite jag också, om någon av hästarna är otroligt motvilliga till att jobba. Haha, men det lär nog inte hända. I första hand får jag väl ta Gullan, eftersom att det var meningen att jag skulle rida henne då :)

Tror inte att det är någte mer att dela.. inte vad jag kan komma på i alla fall! :)

 Två R,
hare så bra va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0