Jackie <3

snart blire ut å rida Jackie !!
ska bara få upp värmen i kroppen först.
kl 13 vare US möte å kom hem för 15 min kanske.
Planer idag? Vet inte.. blir som vanligt att plugga lite, städa rummet, fortsätta på det ,isslyckade försöket att rita en häst.. Fick för mej att kunde rita en, men det var enklade sagt än gjort. Jag tycker det ser mer ut som en giraff, eller elefent med giraffben !! Men aja, kan ju inte va bra på allt ;)
Måste försöka komma på nå mer att skriva också. Har kört fast. Jag har så många idéer, men det måste ju hända något emellan, kan ju inte bara ploppa upp saker kors och tvärs när man läser.. xD Jaja, skit it nu. Jackie ser otroligt uttråkad ut där hon står i hagen, så får ta in henne och pyssla om henne lite extra. Tänkte köra lite tempoväxlingar idag. Ska väl börja lägga in det varje dag efter som att det är ganska viktigt, men det får inte bli för mycket på en gång.. hon har en tendens att lägga av då :) hehe
men ska prata me Marie också om hur jag ska göra med bettet. Får inte stopp på henne när jag rider på hackamooret ju, och ju mer jag tar, ju snabbare går det. Jag vill jö inte ta för mycket, men kan inte skritta runt hur mycket som helst. Visst är skrittövningar mycket bra i för sej, men hon bygger ingen bra kondition på det. Skulle behöva ett rejält galopp pass nån dag i veckan.
Typ så galopperar min lilla ponny, huve ställt utåt, rumpan snett och frambenen åt alla håll. Jag  längtar SÅ HÄÄR MYCKET tills vi kan dra iväg å tävla. Måste som sagt ha en fungerande bil bara.
Tänkte börja med en L:C som första starten, och efter det inte rida lägre än L:C+5. Det är inte så stor skillnad i höjd, men jag vill inte gå ut med L:B direkt när jag inte känner mej säker på höjden. Det måste kännas bra på alla höjder innan man hoppar högre tycker jag. Men målet i år är väl att debutera en L:A om ´jag vågar och hinner innan jag blir på tok för lång. Ska inte växa mer nu men längden gör det svårare.
 Annars satsar jag mer på dressyren med henne i år. Det gick ju förvånadsvärt bra förra året satt.. MEn man ska inte ha för höga förväntningar på JAckie, hon har sina uppåtdagar och neråtdagar var och varannan dag och gud så mycket "dag" det blev  i den här meningen.. HAHA, va inte ens kul :)
 Det är nå eckligt kladd på bordet, så min arm e helt kladdit, skiteckligt!! Nu måste jag tvätta händerna innan jag går ut också.. åhh vad jobbigt.
NE, nu drar jag ut till Jackie <3
emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0