ajajaj... igen!!??

Vaknade i perfekt tid i morse, och var ute i stallet vid nio! Plockade fram alla grejjor, putsade tränsen och så begav jag mej ut i hagen. Lilla Blondy var först på plats vid leddet och ville mycket gärna komma in, men det var Jackie som skulle ridas först. Så jag hämtar Jackie och går mot leddet och halvvägs ut bestämer sej Blondy för att hon inte längre vill vara i hagen, så hon prejjar in mej och Jackie i strömtråden så både jag och Jackie grillas lite innan Blondy har trängs sej förbi. Jackie får rådamp och kutar in i Blondy som sparkar hejvilt och lilla jag ligger där på marken och försöker kravla mej bort lite diskret.. Misslyckades grovt med det och får Jackies knä i sidan och FLYGER in i laduväggen..  Sekunden senare hoppar och skriker jag till Blondy att hon är helt jävla dum i huvet och motar in fettona i stallet. Blondy tar Jacks box och Jackie ställer fint upp sej på gången. Hade god lust att vrida örona av Blondy!!!!!
 Klart att man pajjar både byxor och knä.. JIPPIE, inge rida för mej idag -.- VARFÖR kan jag inte få hålla mej hel ens en vecka??! Blir så trött...

Så, var övertygad om att jag skulle behöva åka in och sy för det är inte så vackert.. Men Monica kom ner så fick ja sån här kirurgtejp som jag ska fixa med när jacket är torrt.. men det blöder fortfarande, satt jag vet inte hur det blir med det ja.

Jaja, Hannis bad Sandra att rida Jackie idag så det blir bara BAJSBlondy som får vila!!

CYA

Kommentarer
Postat av: stuffstuff

JUST NU 10% RABATT PÅ ALLTING I BLOPPISEN!

Fynda fynda fynda!

stuffstuff.blogg.se

KRAM

2011-07-12 @ 20:25:47
URL: http://stuffstuff.blogg.se/
Postat av: Anonym :)

Hej, jag har bara läst något enstaka inlägg men du verkar duktig med hästar så jag har en fråga, när jag rider får jag väldigt ont i nacken, axlarna och armarna efter ett tag.Jag rider oftast dressyr på en lånehäst och hon är väldigt framtung och stark. Har du något tips? KRAM

2011-07-15 @ 13:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0