I'm busy, you're ugly, have a nice day

Go morgon folk!!
Visserligen är klockan närmre två, men jag har inte sagt godmorgon till nån på hela morgonen! Måste göras, är nu gjort ;)
 Gårdagen inne i staden med Tove var ASUM. Harry Potter var också ganska asum! Trodde inte att den skulle vara så bra som den var, men det var den då! Men grymt sorgligt att det är slut nu.. grät typ 40 gånger när vi satt å kolla när alla dog hela tiden, hemskt! Tur att dom inte dör på riktigt, haha CP ja e!
Ska banne mej ta och läsa ALLA böckerna så jag får reda på hur det "egentligen" är, eftersom att alla som läst böckera säger att det missas så mycket i filmerna. Nog för att det kommer ta sådär ungefär ett hundra år innan jag är klar med sista boken ;)

Brabra var den i alla fall, mycket bättre än första delen! Men alldeles för många gråt-scener för mej, som aldrig brytt mej om sådant förut. Hehe, attans ;)


Ja, och så till pållarna mina. I natt fick dom sova under bar himmel, och det märktes på Blondy. Hon var helt slut! Stod och sov på gången (mer än vad hon brukar), och var helt döö. Undrade ett tag, ska jag verklgen plåga ut henne, men hon vaknade till en aning när jag skulle hoppa upp. Smidig som en tegelsten är man ju nu när inte en fläck på kroppen är hel, men inte hindrar det från att rida inte :) Kom efter mycket om och men upp isadeln och så bar det iväg. Hannis red Tom också, så fick jag lite sällskap idag. Hade jag inte haft det så hade nog Blondy somnat efter vägen. Tur att Tompaa är så pigg och glad!
Lilla flickan min höll sej vaken nästan hela vägen. Det blev väl mest sån hära "okej, jag galloperar men inte längre än till stolpen där" galopp, men det fick jag leva med.
 Nu står hon i stallet och SOVER, och jag ska snart ta ut allesammans en stund och mocka. Jag tror att dom sover ute ikväll också, så då behövs det bara mockas en gång idag :) HAPPYFACE


Jackie får troligen vila idag, om jag inte rider en sväng på åkern. I såna fall så får det bli ikväll. Kanske har man tur och slipper flugorna då? Det var grymt kul när det satt ungefär femtio st flugor på Hannis hjälm när vi red ut, garva som en tok! Hannis var väl inte lika road, förstår inte varför ;) Tillbaka till saken, jag har märkt att jag är väldigt bra på att lämna tråden och börja skriva nå nytt, hehe. Men tillbaka till Jackie nu!
 Ska släpa ner några bommar som ska komma till nytta på åkern. Jackie måste träna ryggen och cavalettibommar är goodie:) Dvs om ponnyn min är villig att arbeta idag, och inte springa med sänkt rygg och slänga sej över bommarna som om det vore en maxad oxer på 120.. Vi får väl se hur det går. Kanske har Hannis kommit hem då och kan ta lite bilder. Hoppashoppashoppas :)

Avrundar med att jag drömde om BATMAN i natt! ASgrymt ;) Fast han var MYCKET snyggare i min dröm ska jag säga HAHA. Men rätt som det var så försvann han bara. Antagligen för att rädda världen eller något i den stilen. HAnnis trodde att han dumpade mej.. Tror mer på min teori, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0