ett inlägg idag.. ASUM!

ASUM, det regnar.. kan denna dag bli bättre? :)
Har egentligen inget emot reng i huvudtaget, men det behöver ju inte vara svinkallt bara för att det regnar tycker jag. Nu är det inte sånt här riktigt regn, utan sånt här dis-regn som bara blåser runt. Vilket är mindre najs!

Ska fram till kl 16.30 fundera ut något vettigt att göra. Jag blir så sjukt rastlös så jag vill bara hoppa runt! Som jag fakiskt gjorde för ca 20 min sedan. Jag dansade mycket fint för Hannis och hon tyckte att det var det bästa hon någonsin sett. Enligt mej då.. :)
Men det vart för jobbigt efter en stund så nu sitter jag här och försöker skriva något som är någorlunda vettigt.. Har dock inte gjort några framsteg.

Kl.18:00 är det clearround i Björka som vi i US har anordnat, så det blir till att åka ner med Blondy och ta en 80-90 runda. Får se hur död hon är efter första rundan om vi kan ta en 90 :)
Eftersom att det är första gången vi åker iväg, så är det inte säkert att det går bra alls. Kanske kommer vi inte längre än någon meter framför transporten? Vem vet, men hon är ju så lugn och snäll (ibland) så det ska nog gå vägen!

Jackie den galna pållen får en vilodag idag så fortsätter vi med hårdträningen i morrn. Var ganska dryg på henne igår och hon vart bara surare och surare. Ville ha upp henne lite i formen som hon tvärt var emot men hon mjuknade jättefint i slutet. Men det är inte i slutet jag vill ha den bra formen, efter 30minuters framridning. Så det ska vi jobba på så det blir lite kontroll på det hela, även på tävlingsbanan. Vill inte att det ska gå i 180blås för att hon ska kunna ta sej över hinderna och hålla ett jämt tempo. Det leder också till dom hära JÄTTEHOPPEN hon kan lägga av ibland för att hon inte hinner samla upp sej och ta ett extra gallopsprång. Är dock emot dom hära stopp-hoppen som går i slow motion och så får man oftast med sej en bom på vägen upp eller ner. Det funkar på räcken om man vill ha ett lite mer kontrollerat språng, men mot en oxer.. näe va? helst inte på räcken heller om jag får välja!
Jackie: Wow, ska jag hoppa över den där?


Ska för övrigt anmäla till folkärnas meeting, men det blir nog bara en dag i såna fall. Är så sjuka klasser, sämre än storbyns meeting. Men jag hittar nog någon klass som är GOOD :)

CYA

Kommentarer
Postat av: elinAndr

hej vilken fin blogg. har en fråga. hur lägger du upp dina ridpass med dina hästar dagligen och hur ofta hoppar/tränar du? svara snälla

2011-07-16 @ 11:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0