another day..

Världen verkar vara vaken, så det är väl min tur att vakna till liv nu antar jag. Seg som en jag vet inte vad är jag och det kliar i ögonen så jag blir tokig. Och som om det inte kunde bli bättre, så börjar jag morgonen med att slå sönder en tallrik, vilket inte var såå bra. Någon minut senare när jag skulle hälla upp flingor i vanilj jogurten så flyger hela påsen med flingor ut över hela köksbänken. Och sist men inte minst så fick jag ont i halsen av vanilj jogurten!

Bättre mornar kan man ju önska ha, men ja.. Så är det. Solen skiner i alla fall och det är varm och skönt ute så jag ska palla mej ut snart.
 Jackie ska få en bensträckare idag ut i skogen och bara lulla på. Kan hoppas på att Blondy är lika snäll på träningen ikväll, det lilla odjuret. Måste registrera henne på TDB sen också så att jag kan änmäla till lite tävlingar! Trodde då aldig att hon skulle bli såhär fin på så kort tid, även om hon mest "vilat sej i form." Det är bara lite muskler som fattas här och var, sen är hon supersnygg!! Men vintervilan får bli lång för henne, så då kommer hon tappa allt på direkten, men hur jobbigt är det att få igång allt igen? Inte särskillt och hon är ju trots allt bara en liten skitunge! ;)
Jackie for ungefär ett år sedan. Kan säga att hon var liiite rund om magen ;)

Har NU fått tag i alla bilder från clearrounden på Blondy! Måste säga att dom vart superbra, och det har vi Erika Lindh att tacka för!! Tacktack! :D
 
-Dagen består av att först och främst fixa i stallet, mocka och städa sadelkammaren som är i ett stort behov av det.
-Jackies gamla prestige sadel ska tvättas och smöjas så den blir någorlunda att sitta i. Om jag inte kunde låna Chocks sadel så får jag ta min gamla, som bara är liiiiiite liiiiten.. Men den är dock bättre än den jag tampas med nu.
-Kolla så att alla tävlingssaker är där dom ska vara som til exempel nummerlappen, schabrak, skydden, täcken osv.
-Titta om startlistor och hästnummer har kommit för Folkärnas meeting.
Typ det.. lite bilder, kan inte lova att mina ansiktsuttryck är bättre än vanligt så var snälla och kolla på Blondy i stället!haha






 Aha, vet inte varför bilderna bestämde sej för att byta storlek sisådär.. men man ser ju vad det ska föreställa i alla fall!!
Skriv gärna gärna vad ni tycker!! ;)
CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0