tävlingshelg med blandade feelings jao!!

HÄRREGÖÖD!! trodde seriöst att jag skulle dö inatt. Inte vart man någe lugnare av att hela rummet lyser upp och sedan lyser telen ungefär lika starkt och slocknar efter två sekunder.. HAHA den har vart helt störd hela dan, jäkla åska. Blixtar kan väl hitta på någe annat å göra istället för att pajja mobiltelefoner -inklusive laddare-  och skrämma skiten ur en. Inte vettigt säger jag bara!
 Något lugnare vart det väl när vi begav oss ut i stallet och regnet tog även en paus från sitt ständiga -brutala- smattrande!!
Jackie hade hållt sej ren och fin under natten så det vara bara att borsta svansen och manen så var hon i princip klar! Tom däremot hade skapat en fin fläck på halsen under dom 20 minuterna han var ute i morse.. att han lyckas!

Efter mycket om och män så kom vi iväg och mamma körde som en galning för att hon ville komma ikapp vårat "sam-åk" familjen Bååth+Marie. Men inte hann vi ikapp dom heller HAHA
 Först ut att starta var Amanda på Toompaa, och sätter den direkt! Förstaplatsen såklart! Det var så himla fint ridet, inget slit och släng, skitfint verkligen. Dom passade ihop som handen i handsken, och jag vart så glad när jag såg att det funkade. HAPPYFACE FÖR DOM!!

Sedan var det Jackies tur, och ja.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den ritten. Bästa tänkbara början med att peta på första hindret.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA OMG jag tror jag går och lägger mej snart. Hade dock ingen gallopp heller, så därav petet. Men fetskallen kunde ju i alla fall ha lyft på bena tycker man, men jaja. Ska i alla fall inte rida några flera L:C mera!! Gud så tråkigt det är att bara fluffa runt. Säger inte att det är tråkigt-tråkigt, men det är ju roligare att avancera lite, även om "avancera" i det här samanhanget betyder 10-20 cm högre så är det ju en viss skillnad i alla fall :) men jag antar att man ser hur man vill på det hela!
 RESTEN AV BANAN VAR HON I ALLA FALL HELT OKEJ. Fick fina runda språng och hon lyssnade på mina hjälper!

Efter det så var det Amanda igen på Tompa i L:Bn och det gick som smort där också. Helt KLOCKRENT, herregud så bra dom stämde ihop. Helt galet! Dom knep en tredjeplacering, och så var det med det.

Nu till Jackies L:B runda. Den var helt okej, super!  Hon höll rytmen nästan hela rundan, men vart lite flack i omhoppningen efter ett räcke som stod på kortsidan och så kom kombinationen lite nära inpå så det vart ett pet ut ur kombinationen. Tyckte för övrigt att det var en helt lysande ritt. Bra prestation av både mej och Jackie om jag får säga det själv. Vill dock inte säga att det var så värstans snyggt, men palla rida stilla och fint när hästen håller på att explodera och man faktiskt "ska rida".
Det vart en tredjeplacering för mej med och jag kan inte vara lyckligare! Första placeringen i L:B med Jackie och första placeringen för i år! Skyller lite granna på mina föräldrar för att jag inte vart ut och tävlat någe mera i år. Men bilen kan ju inte laga sej själv -och inte ha sönder sej själv, därav att jag skyller på min älskade mamma och pappa.. hehe- så det var inte mycket att göra.

Känns nu som att jag tråkat ihjäl er alla till döds genom detta inlägg, men jag kapar där så fortsätter jag lite i morrn. Ännu en tävlingsdag väntar med BÄSTA JACKIE OCH TOM så det blir att krypa till sängs tidigt ikväll. Visserligen är klockan typ halv tio nu, men det är väl tidigt för mej antar jag.
 Vill bara skriva också att Elin gjorde en jättefin runda på Dani idag!
 Och att våran älskade Tom åker i morrn hem med Amanda. Så en tävlngshelg med blandade känslor är nu igång. Men Tom kan inte få det bättre skulle jag tro, och djupt, djuptdjuptdjupt djupt innerst inne någon stans känner vi en lättnad till att han åker. Men det behöver inte bli några jobbiga hejdå'n. Det är ju ABSOLUT inte sista gången vi ser honom satt säga. Älskade Tompalompa, hannis grekiska gud <3

nattinatti nu blire kakor tills jag spyr eller tuppar av. Kanske kan det förhindra åskan och bloxten på någe vis? Vem vet.. LETS TRY!!
CYA tomorrow folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0