Fisk!

Så, efter fjärde försöket att logga in, så gav blogg.se efter. Inte första gången den dampar menmen. Har nyss pressat i mej ett kex och oboykaffe, biffig frulle va? För mej, jao! Har aldrig riktigt kunnat käka på morgonen, om det inte gäller spaghetti och köttfärssås! Mums, har en speciell liten förkärlek till det. Ingen aning om varför, men gott är det i alla fall, speciellt på morgonen!

Idag så ska jag rida pållarna, eller bara Jackie förresten. Kom på att Blondy bara ska gå varannan dag nu, så jaa.. Bara Jackie idag. Kanske kan jag få rida Jack också, det  blir så mycket tid över när man bara riden en häst. Och jag kan säga att jag inte är den bästa på att komma på ett sett att fördriva tiden på, hehe.
 Jacks man skulle behöva trimmas lite, han börjar se ut som en travare igen haha. En fet travare x)

Jackies ridpass kommer nog bestå av.. mest gallopp idag. Hon var en aning lojj igår när jag red ut i skogen, så jag tänkte leta upp någon bra åker i närheten, eller försöka ta mej in i kohagen och hoppa lite diken. Undrar vad kossorna tycker om det egentligen. Antingen springer dom iväg, eller så springer dom efter. Det återstår att se HAHA. Hoppas på att dom springer iväg ;)
 Blondy var lite lojj igår med, kan ha berott på värmen. Gallopperade lite extra och sen gick vi hem. Dock försökte hon mörda Boris haha. Jag red bara rakt på för att Boris skulle flytta på sin feta röv, men katten låg kvar och Blondy vart lite förbannad och ställde sej upp och stampade ner hovarna så Boris satte en väldig fart iväg. HAHA Blondy, knas.

Tja, dagens planer skapar ingen lång lista direkt:

*Rida
*Ge mina stövlar en makeover ( med det menar jag att skrubba bort allt damm )
*Åka och kolla på Tessan när hon tävlar Orchidée i Avesta
*Dra till Habbors
*Rensa garderoben och kolla vad kag ska ta med när jag flyttar
*Tänka ut vad jag behöver till "lägenheten"
*Göra en finfin shoppinglista till Blondy, en till mej och en "Detta vill jag ha men komer förmodligen inte köpa något. Väntar och kommer på att jag vill "få" det i inflyttningsprisse" lista!

JAPP, det var det. Nu ska hästarna få komma in och sen drar vi in till Avesta!
CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0