I love playing with fire

Red med Ida i morse en sväng. Jag fick ta Maestro för vi skulle gå genom vattnet nere vid noret, men det var inte en droppe där.. hehe
 Fick med en av Idas sadlar som hon skulle sälja, så provade jag den på Blondy. Jag tuckte att den låg bra när jag red, och den hade inte rört sej något typ heller, men jag kan ju inte det där med sadlar.. Marie får titta på det senare när hon är hemma!!
 Blondy var pigg, men inte så glad över bromsen och flugorna, så det fick bli en snabbis ut i skogen bara. Hon vart lika trött i alla fall pga värmen. Ska hoppa henne någon dag också när jag kommer ihåg det, så hon får hoppa lite innan slånkhoppet på klubben! Vill hinna ner och rida vanligt en gång där också bara för att, liksom. Slånkhoppet blir en uppvärmning inför den lokala storhäst tävlingen i Storbyn den 28. Tror banne mej att jag ska anmäla en L:D- 90cm. LIlla Blondy tar sej nog över om hon inte ramlar ihop på banan för att hon blir så trött HAHA. Nej, kondisen har blivit mycket bättre fast jag inte rider henne varje dag, som jag måste göra nu så hon får en liten vila innan tävlingen.


Jackie har fått vila nån dag nu, men det blir nog en ridtur ikväll om det inte är 30 grader varmt och fyramiljoner broms ute. Blir att rida i dressyrsadeln eftersom att jag numera är ANTI min sadel. Pajjar hela min sits eftersom att det är som att rida med ryggstöd på sadeljäveln!! Bakvalvet är så nedrans högt och så är sitsen så djup. USCHBLÄFY för den!!
Är dock inte så  förtjust i dressyrsadeln heller eftersom att den är lika stor, men inte lika soff-aktig. Men hellre den än den andra!!
Blir mycket lycklig när jag får en ny sadel ska jag säga!! :D
 Skrev en hel lista på saker jag och Blondy behöver idag. Allt från martingal till tävlingskavaj.

INte mycket annat att skriva nu. Brist på hjärna tror jag att jag har..!!
Ska försöka få med hannis och fota när/om jag rider Jackie idag, så kanske lite nya bilder dyker upp på bloggen.. haha.
slut, eller nåt då.

I love playing with fire
And I don't wanna get burned
I love playing with fire
And I don't think I'll ever learn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0