emelie goes hinderbyggare

var man inne efter att ha tagit lite kort på Sandra åå Hannis när dom red i trollskogen. Fingrarna är som istappar, så jag bestämde mej för att gå in ett tag innan jag ger mej ut igen !!
Gjorde även några mycket fina hinder, fast ingen ville hoppa över dom.. -.- JAg får göra det ist
 Gårdagen var helt okej. Ove har ju fyllt 85, så vi vart bjudna på middag på nån resturang. Kekade räksallad och farmor käkade upp det mesta av mitt bröd. Farmor.. <3
Vi alla hade jättetrevligt och jag ska åka till "stan" med farmor nån dag.
 Nu blire snart att gå ut till hästarna. Ska ta Jackie en sväng i skogen tror jag, sen får jack ta samma sväng som igår. Han var helt galen igår och förstod inte alls varför han skulle gå dit, eller varför han skulle fortsätta gå. Skulle vara bättre om jag hade nån som kunde rida honom samtidigt som när jag rider Jackie, eller tvärt om. Det skulle underlätta lite, men det är nyttigt för honom att komma ut i skogen själv också.
 Blondy ska få komma ut en sväng också. Vi går samma snoa längst skogsvägen och tillbaka. Läntar tills all is försvinner så jag kan börja rida. Hon har ju inga skor bak. Försökte även lyfta fötterna på henne igår, och det går ganska bra med frambenen, men bakbenen är hon lite rädd om , så jag vill inte hålla på så mycket där, jag vill ju inte få handen avsparkad.. Jag tror inte att hon skulle sparka mot mej, men man får tänka på att hon bara är 5 år.
 Ikväll blire att packa och grejja. Skriver troligtvis några rader då också, men nu väntar pållarna. Ska kolla om jag ev. kan rida på Maries bana. Det skulle Jackie behöva, men jag vet inte hur det är med deras karantän där uppe. Aja, man kan ju alltid höra, eller mamma kan ringa :)

Stuffan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0