: Mars 17, 2011

idag blev det att vara hemma, mår inte så bra.. Börjar bli trött på att det aldrig lägger sej !! Får se om jag pallar skolan imorgon iaf, annars blire bara mer tid åt Blondy som inte skadar :) Känns fortfarande lite overkligt att jag valt häst helt själv, utan någons hjälp eller råd. Hon var min, så var det bara !

Satt och tänkte på vad som måste handlas till henne, har ju bara en massa ponnysaker hemma.
Ett broderat tävlingsschabrak ska jag kosta på, benskydd, täcken, ett träns.. Typ det. Just nu får hon dela saker med Jackie och Jack, fast det går ju lika bra det.
V.13 äre prao, så då lär jag ju inte rida Jackie på en vecka, ska ner till Göteborg !! Vikrtoria får stå ut med mej i en vecka, hah.

Igår va mamma och mätte Drömmis. Gick hur bra som helst att lasta och grejja. Blondy plockade vi av bakskorna på igår, var inte hemma då men som det lät på mamma så gillade Blondy inte det. Framskorna får vara kvar tills det blir att slå på sommardojjor trór jag. Hon ser relativt nyskodd ut. Vi tog inte av framskorna pga att hon har nån hovspricka här ock där, men hovslagis sa att det inte var någon fara med det. Ska också kolla tänderna så fort som möjligt och avmaska så man har allt gjort. Står inte ut att vänta tills isen är borta så jag kan börja rida. Får ta och gå ut en sväng med henne fram och tillbaka på "skogvägen" och longera när jag hittar en isfri fläck.


Någon som har nå bra filmtips? kan inte sitta å nöta Pocahontas hela tin :/
 pallar inte skriva mer nu.. kanske mer ikv :)
JO, grattis till ida hallkvist som blir 16 idag !! vilket minne man har <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0