Mars 19, 2011

måste bara säga att man känner sej så himla fräääsch när man är sjuk ! så himla frääsch asså!!?
Nej, så är det knappast. Idag avmaskades Blondy och Drömmis och det gick hur bra som helst, inga problem alls. Med Jackie fick det bli en snoa i skogen, som vanligt. Gud va min lilla ponny är duktig, är fortfarande helt varm inombords. Började med att flytta bakdelen och kolla tempoväxligarna, gick hur bra som helst. Sen kom det en bil som förstörde våran skitbra och avslappnade takt så det vart en ostbåge av Jackie, med huvudet uppe bland molnen.. det gillades inte, men när bilen åkt förbi fortsatte vi och rullade på i galopp. Blir så glad när hon vill samarbeta lite, det underlättar otroligt !!
 Har bestämt att på lördagar blire långritt i skogen med Jackie, eftersom att jag sällan har någon tid att passa på lördagar. Det är så skönt att bara få komma ut i skogen ibland, även fast det är det enda stället där jag rider nu.
  Var ner till åkern efter att ha fixat och pysslat med Blondy. Kan ju säga att skaren var ganska hård, för den gick inte sönder när jag sprang och hoppade på den.. det var perfekt, för nu har jag ett ställe där jag kan springa utan att halka och slå ihjäl mej, klumpig som jag är. Räknade ut att jag satt på baken fyra ggr innan jag ihuvudtaget hade nått fram till åkern.. det är ju lite pinsamt, för Blondy hade inga som helst problem med att gå där.

 Taggar inför chokladpuddingen som står i kylskåpet nu !! MUUMMS
Kvällen blir väl att sitta med familjen å glo på TV, finns inte mycket annat att göra. Ska kolla kalendern om det har kommit fram när LAB delen kommer/vilken dag den ska vara. Nån gång i veckan iaf. I onsdags var enationellt prov i kemi.. kan väl beskriva det hela med tre ord: SÄMST, TOTALT SÄMST !! Herregud, ett G är nog att ta i, får nog nöja mej med ett IG.. Fan va skit det gick !  HAHAHH.. hmpf......................................................................
 Något annat som är väldigt skojj är att ännu en Irlandsresa är bokad, men får jag följa med? Svar: NÄÄH
Mamma och Hannis ska åka i juni nån gång, tsm med Sandra och Marie och Johan+Marie. Vet inte vilka fler som ska åka, vet att jag ska stanna hemma iaf :/ Men vad som är bra är att då är det sommarlov :)

Det känns som att jag skriver om ganska meningslösa saker, men vet ju inte vad jag ska skriva om.. NÅGRA IDÉER??? aja, har ju inte bloggen för att jag vill att en massa ska läsa den, utan för att skriva av mej. Har iaf inte mer är tre, fyra läsare så orkar inte bry mej om vad jag skriver !
Nej, nu tror jag det blir att rusha mer för trappen och springa iväg med chokladpuddingen dit ingen kan hitta mej, då får jag allt för mej själv, MOHAHA !!



Bra med reflexväst i skogen tycker jag !! Tycker öven att Jackie ser ut att ha väldigt kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0