klädvårdsrulle 5 meter

ett snabbinlägg nu då.. känns som att det inte blivit mycket av med bloggandet på sista tiden, men har faktiskt inte tid. Skolan börjar väl komma till sitt slut nu och alla nationella prov är färdiga utom två muntliga-skönt!. Gäller bara att hålla i det sista här nu, dock inte som idag som jag stannade hemma.. sista gången lovar jag !! Det funkar liksom inte längre har jag märkt.
 Usch för skolan men grymt skönt med fredag i morgon måste jag säga. På tal om skolan nu, så kom jag på att ett prov väntar i morgon, och ett nästa vecka.. Det blir att ge FAN i datorn och TVn och allt annat som tar pluggandets plats i helgen och nästa vecka, så inget bloggande på en vecka får det bli ! Skönt, då slipper jag det också ;)

Pållarna fick vila idag. Det dör dom inte av..
Jackie var mer vild än tam igår ska jag säga! Det har ju knappast blivit bättre sedan hon fick massage, hon som var så jääkla fin veckan innan.. men det lossnar snart antar jag. Blir nog en sväng ut i skogen i morgon och om det skiter sej igen då så blire att avsluta på banan och skritta en runda istället. Jack och Blondy vet jag inte vart jag ska rida.. Det är svinhalt på åkern och ingen av dom vill jag rida ut själv på.. så det får väl bli ridbanan med dom också. Det är så tråkigt att rida på banan tycker jag !! Det är lite grått liksom.. :) Mycket mysigare att rida i skogen, och man kan ju faktikst arbeta då också. Jag förstår mej inte riktigt på dom som sitter och nöter på banan var enda dag.. tröttnar man inte? Hur kul är det att rida runt runt på padocken i evigheter? Kanske högst två gånger i veckan om man verkligen behöver ta igenom sin häst, eller hopptränar eller dressyrtränar.. Kanske är det så att man inte klarar av att rida ut på sin häst, eller inte vågar, men hästen lär ju knappast bli olyckligare av att komma ut i skogen lite..
 Jaja, slutdiskuterat om det nu. Det är såhär att jag undrar en liten sak.. Det är nämligen så att när man var liten så drömmde man alltid om att man galloperade på en äng eller åker i full galopp och så undrade man om det någonsin skulle hända. Det skulle typ vara det bästa som hände om det inträffade, som på film typ. När nu åren gått så undrar jag hur i hela världen man kunde drömma om just det senariot, för varje gång jag galloperar på en åker så slutar det alltid -dom flesta gångerna i alla fall- med att hästen totalt skiter i vad jag gör där uppe på ryggen och sätter av med en jäkla fart.. Typ såhär kan man tänka: Se hästen framför dej som galloperar i slowmotion värsta rytmiskt och luftigt, så trycker man på knappen "spola fram" ett antal gånger.. så är det för mej. INte det roligaste kanske, men tillslut, till exepmel när man rider barbacka, så blir man så slut så man bara sitter och garvar tills man flyger av.. hehe.
Det var det kkorta snabbinlägget det, nu blire ett besök i duschen, sedan ett i köket och efter det en sortering av alla miljontals papper som ligger i väskan. Först efter det så får jag sova ! Vi får se om jag vaknar av samma dröm som jag vaknade av i morse.. Haha, helt störd var den !! Kan skriva om den nästa fredag, för jag bestämmde mej ju  för att inte blogga på en vecka..
aja, godnatt får jag väl säga då.. :)

Älskar bilden, synd bara att dubbelhakan är såå het !!

Kommentarer
Postat av: lovisa

KUl att du deltar i veckans bloggintervju:)

2011-05-13 @ 09:34:26
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

Ikväll korar jag vinnaren av veckans bloggintervju så kika in nån gång under kvällskvisten för att se om DU vann! ) har du haft en bra helg förövrigt?:)

2011-05-15 @ 15:23:00
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0