21/5-11

har egentligen ingen lust alls att blogga nu, men det var allt för länge sedan, eftersom att i tidigare inlägg jag nämnt att inte blogga på en vecka och bara fokusera på plugget. INte för att jag är så värst aktiv på bloggen då.. hehe ;)
 Idag var det första tävlingen för i år ska jag säga er !! Och hur gick det då? GRYMT BRA GICK DET!!
Woh, viklen revansch typ, från att ha en felfri LB förra året, till att gå ut LB som första start i år och vara felrfi. Känns SUPER!!
På framhoppningen var hon som vanligt hyper och brydde sej inte så himla mycket om hinderna. Allt annat runt omkring var mycket mer intressant, men det fick bli en snabb framridning. Jag ville nämligen inte sätta min fot -jackies hov- i ridhuset eftersom att jag inte har någon vidare lust att tappa bort mej själv i dimman.. helt värdelöst är det. Jag gick in i ridhuset till fots när vi kom dit och det dammade bara av att gå in där. Så det fick bli en snabbuppvärmning fram och tillbaka på vägen till framhoppningen, och lite inne där också. Hon var mjuk och fin, fast lite stirrig, men hon har ju inte vart ut något än så.. JAg såg den här tävlingen mest som träning och uppvärmning.
Inne på banan sedan så vart hon ännu lite stirrigare, jag kan ju säga taggad istället för det låter bättre. I alla fall så vart hon grymt taggad på bara några sekunder och var det ungefär hela banan. Superfina språng enligt mej, såg knappt ett enda avstånd och satt som en kratta över hindrena. Stilbedömning of course. Hade tillochmed slagit på stort och satt på mej kavajen idag, som inte händer ofta må jag säga. Tycker att det blir så knöligt under västen och så blir det ju 500 grader varmt när man rider. Nej, ny kavaj måste införskaffas snarast.
Det hela slutade på 51 stilpoäng bland dom en 8 :) HAHA, man kan ju jämföra med min första stilbedömning med jackie som gav resultatet 25 stilpoäng.. pinsamt ju !
Jag låg delad trea ett bra tag, men slutade på en femteplats, dock tre placeringar.. Men jag skiter i  placeringen, e så himla nöjd över att jag kom runt utan några stopp eller onödiga pet och att allting bara flöt utan krångel. EN SAK som måste bort är dom dära stopphoppen !! Hatar när det blir så, men det kan jag bara lägga på mej. JAg kan tydligen inte använda benen samtidigt som jag läser av ett avstånd. Det är ju lite såhära, vad ska man säga..? DUMT? ja, DUMT!! Sådana dumheter måste bort, bort, bort !! Det kanske kan bli mitt nya handikapp eller något.
 Resten av tävligarna agerade jag prisutdelare, flaggis och tidtagningspajjare!! Gick väl sådär utmärkt som det brukar gå ;)
När vi kom hem så var det full fart ner till Bengtsbo där det var middag med mormor och morfar. Mumsigt var det, även om jag inte var sådär värst hungrig. Nu sitter jag här och funderar lite över den gångna veckan.. i onsdags var jag, tove och jon på bio. Pirates of the caribbean: on stranger tides såg vi, och jag måste säga att jag tycker att den var skitbra, men 3D-brillorna var jag inte kompis med. Dom mosade min näsa så jag fick röda märken efter dom och det uppskattades inte av mej. Jag hade ett tyst snackmed dom på väg ut från biografen, hoppas ingen såg mej.. HAHA, annars har det inte varit mycket mer. Kabaré träningar och annat skit. Premiären är på måndag och det kommer nog att gå allt annat än bra tror jag.. !! USCH, nog snackat om skolan.
 JAg red Drömmis i veckan också eftersom att hannis blir rädd när han sticker iväg med henne. Saken är den bara att han inte hittar på några dumheter när jag rider, bara för hannis, så det blir ju inte bättre av att jag rider typ.. men igår så blev jag en rikare och nån timme om dagen fattigare, tills han har lugnat ner sej lite. Det blir någon start på meetinget med honom om allt går som planerat, och en start på dressyr KM, som jag inte alls var frivillig till. Jaja, vi får väl se hur det går. Hannis får agera hästskötare åt mej i såna fall och ta ite kondis ridning med Jack. Skönt att sommarlovet snart är här säger jag bara. JAg får väl avsluta med lite bilder från tävlingsdagen, och grattis till Åsebo som vann omgången och grattis till de andra lagen också.




Älskar denna bild asså !! MItt hjärta, tack för idag <3
BTW så var det ett år sedan Charly åkte idag. Där försvann mitt toppenhumör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0