Nytt inlägg.. ASUM!!

Nyss kommit in från stallet.  Det vart att ta med Jackie och Blondy på träningen, och det gick bra med båda. Jackie hade nog lite träningsverk sen igår, men hon kom loss när vi hoppade bana det sista vi gjorde. Då var hon faktiskt riktigt fin! Blondy däremot tvärstannade efter halva vägen heifrån och vägrade gå framåt. Hon steppade lite på bakbenen en stund, men sen kom vi framåt. Hon är så speciell den där hästen. Vi hoppade bana i slutet på mellan 90-100cm och hon gick verkligen skitbra. Det är bara jag som måste få stil på det hela lite granna. Man tänker liksom inte på att det är en fem-åring man sitter på. Hon är så stabil (dock inte mot hindrena då), men jag kan känna stor skillnad mellan henne och Jack. Han har utvacklats mera i markarbetes-delen, och Blondy mer i hoppdelen. Fast det skiljer ju ett år mellan dom, så Blondy lossnar nog lite snart hon också när hon blir lite biffigare.

 Och så nu är första tävlingen anmäld!! Är ungefär SÅHÄÄR taggad. Det bluir den 21 på klubben. En regional L:B/100cm. Det var ett tag sen Jackie skuttade över lite högre hinder, så jag får boka in en träning snart då. Det ska bli grymt kul att komma igång med tävlingssäsongen nu i alla fall. Kan knappt vänta tills jag kan ta ut Blondy också, med det lär nog dröja ett tag innan vi kommer iväg på annat än klubbtävligar och clearrounder.
 I torsdags red jag äver lille Drömmis. Det var meningen att jag bara skulle hoppa up och ner att antal gånger för att han inte ska hålla på och fjanta runt som en gummiboll, så jag red i alla fall upp honom till Maries bana för Hannis skulle rida, men sen kom hon ut med Sid, så jag fick ta en sväng på psykot iaf, haha. Det gick faktiskt bra, bättre än vad jag trodde.
 Igår red Jag och Sandra ner till Sussie för att få igenom lite dressyr. Det gick bra med Jackie. Så mycket tog vi inte i, bara det att det var första riktiga dressyrträningen. Men Sussie tyckte att det har gått mycket framåt sen i höstas, så det var ju kul.
 Jag, Sandra (och hannis?) har bestämt oss för att köra igång med lite fälttävlan. Det finns ju såna här startfälttävlan man kan åka iväg på, så det ska vi försöka hinna med.
 Nej, nu ska jag dra ut och släppa ut Blondy ui hagen och flytta killarna till "gräshagen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0