Kollar vädret..!

Och så var man hemma på Jonbacken igen! Ganska skönt efter denna sega vecka, jag har ju varit hästlös. Men Jackie ska hänga med nästa vecka så får jag minst sagt fullt upp. Jackie ska nämligen provridas lite under veckan osv. Det ska bli superkul, så får vi se hur busen sköter sej! Haha
 Till och med jag -som för det mesta avskyr ridhus- tycker att det ska bli urskänt att hålla till i Hamres ridhus hela nästa vecka. Utebanan sätter jag inte min fot på eftersom den blir som kvicksand när den är blöt, och allmänt riktigt obehaglig. Men är detta vad vädret har att bjuda på, så är jag gladligen i ridhuset. Pga provridningen så är nog ridhusen det mest ultimata skulle jag tro!

Suddig bild, just från Hamre.
 
Jag måste säga att jag är otroligt avundsjuk på alla som är iväg och tävlar. Men jag är inte avundsjuk, så att jag blir grön av avund och sådär riktigt förbannad man kan bli. Utan mera att jag längtar, känner så otroligt stark längtan till att få komma iväg. Jag hade liksom planerat (och som vanligt när jag planerar skiter sej allt) en riktig tävlingssäsong, från att skolan slutade till det blev dags för höstvilan. Men nej,  jag drar till Irland istället och lämnar mina olyckliga avställda hjärtan hemma. Var enda dag på Irland saknade jag Jackie, Blondy och Jack. Jag var så glad när Hannis hade tävlat Jack och det gått så himla bra. Och vad kommer jag hem till?
En fet Jackie, lyckligtvis väl utvilad och glad.
En halt Blondy.
En utdömd Jack. Där sprack allting.
Så ingen att tävla. Nu är alla friska och glada, men det har tagit hela sommaren, dock värt det! Nu är vi alla back on track igen.
Tävlingssuget har drragit mej till att äntligen få klicka mej in på TDB och anmäla! Jackie till dressyr och Blondy till lite hoppning i Björka. Är för tillfället bara livrädd att det ska bli inställt pga ALLT VATTEN!!
Hoppas det swooshar undan fort som satan nu, för jag tänker inte vänta längre. Hela sommaren har ju för fasen gått! Haha
 
Nog skrivet för ikväll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0