Trött..

Det är officiellt.. Nu har även jag höstlov! Skönt som satan men har dock inte känt att jag är ledig riktigt än. Det finns så himla mycket att göra, tråkiga och sega saker. Som att plugga, planera, försöka komma på något vettigt att göra.. Roligare skulle man kunna ha. Vädret har jag lust att spy på, sådan hära slasksnö.. det är ju totalt värdelöst! Usch!!!!! Haha
 
Jag tömkörde B igår. Hon var jätteduktig, men det gick dock inte som jag hade tänkt mej med tiden osv. Det hann bli mörkt så kunde inte gå ner på åkern, jag hade en vild diskussion med tömmarna som inte ville samarbeta med ringarna på gjorden så efter mycket om och men och slit sket jag i gjorden och körde på sadeln i stället som det oftast blir.. Så min planering var ej så lyckad men B skötte sej superbra. Med nya ringar till gjorden kan vi köra igång på "riktigt", det är nog bra för henne som har det lite svårt med att släppa efter.
 
 
Ser ni hur eckligt grym J är? Tävling i Ludvika då vi vann hela kalaset :)
Saknar henne mycket, men hon har det superduperbra med Josefine i Falun. Hoppas att vi ser henne på tävlingsbanorna i sommar! :)
 
Ja, annars är allting bra. Vill tillbaka till Irland, tycker det är ganska tråkigt hemma. Jag vet att jag har hästar runt varje hörn obegränsat att rida, men det är ändå inte samma sak.. är oerhört tacksam och lycklig över att jag får låna med mej till skolan! Men ja.. inte samma sak. Måste nog bara rycka upp mej och jobba satan i plugget och lägga fokuset på det nu. Har alltid sagt att jag måste sätta skolan framför hästarna och nu har jag chansen. Så har jag tänkt sen jag började skolan men det enda jag tänker på är hästarna! Jag är hopplös.. Haha
 
Så nu tar vi en kopp te och går och lägger oss tycker jag! I morgon när jag vaknar ska solen skina. Och denna underbara vackra häst, henne ska jag drömma om inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0