EN GNUTTA INSPIRATION

hästskötarexamen och en radda med prov imorgon. vem som helst, jag byter gärna! har gått så mycket idag så att jag kommer ha träningsvärk i en hel vecka, fast det får jag ju av att bara stretcha i och för sej.. hehe! hoppade Leila igår, har aldrig hoppat henne tidigare. men det gick bra, mycket bättre än när jag red henne i dressyren för några veckor sedan. hittade rätt knappar och ett bra flyt. men hon är en väldigt krävande häst, mycke att rida, hyperkänslig och byter galopp vid minsta viktändring, lite tråkig i munnen och älgar på i sitt behagliga tempo. tyckte att hon var svår att få på bakbenen då hon har en fördjävlig galopp.. inte taktmässig någonstans? haha men hon blev fin och riktigt lösgjord efter hoppvarven. tog mycket från cliniken jag red för Jens Fredricsson, vilket för övrigt fungerar toppen på alla hästar utom min då hon inte är så bekväm med PANG PÅ RÖDBETAN direkt haha. men hästar som Leila, Plupp, Max, Qrut, Bubblan och Svante är det utmärkt ridning på! älskar den ridningen, när jag väl får resultat. som Jens sa, DET HÄR ÄR RIDNING OCH DET FINNS INGET BÄTTRE, DET ÄR SKITKUL!! själv satt jag som en död degklump i sadeln av utmattning men satan, så rätt han har! det är verkligen ridning ;D
packa, städa, diska, PLUGGA, sova.. får komma hem till Queenie imorgon, som lyckas göra illa sej för typ 300:de gången bara i år. duktiga häst..? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0