går runt och sjunger "fuck you" - maria mena

pluggat klar det sista i idrotten, ska bara skicka iväg eländet. jag har nått en ny nivå av vad skoltrött inträffar, tur att jag har en massa hästar i kring mej! vet inte hur jag skulle stå ut annars. började med Jester idag, skrittade och travade i ridhuset. han var riktigt fräsch och pigg idag, kände ingen hälta eller orenhet som så tydligt brukar märka annars. skönt det, det går åt rätt håll för honom!
tog sedan Fiffi en sväng i ridhuset. hon var inte ok i morse så jag erbjöd mej att ta henne efter lunch eftersom hon helt plötsligt inte är halt när jag rider av någon anledning. men idag var hon lite knackig. hade tydligen varit det igår när Frida red också så tog det lite bananas. men jag ska ta upp det imorgon, finns ingen anledning att ha med en häst på lektionerna som är halt och oren fram och tillbaka. tycker bara synd om Fiffi.
och sist men inte minst, eller jo hon är ju minst. Queenie fick komma ut en tur i skogen. hon var väldigt pigg, lite dryg då hon bara ropa efter de andra hästarna och steppade runt. hon har det lite jobbigt att släppa i skritten för då vill hon vara kolla på allt omkring henne, men i traven så tycker hon att det går bäst att fokusera lite. då är hon avspänd och vi hittar snabbt en bra rytm, takt och tempo. hon får vara med och hoppa för Sussi imorgon tänkte jag, men eftersom vi hoppar banan från senaste Lotta träningen blir det nog lite självständig hoppning. tänker exempelvis inte ge mej in i en trekombination riktigt ännu. tar de andra hinderna, som ändå är tekniska nog. dogleg och böjda spår kors och tvärs. bjuder på en mycket bearbetad illustration av banan. gjorde om hela istället för att lägga ut den riktiga skissen, smart som jag är.
så ser den ut. får se hur det går då, vi har ju kommit ihop oss bättre nu. men är lite orolig över att jag ska få spatt i hjärnan igen och låsa mej som sista träningen hemma. vill verkligen komma ifrån det, men kan ta mer om det senare! det börjar bli mycket text nu och ganska virrigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0