KOLLAR STARWARS UTAN LJUD..

på teve 6 står det "Vi beklagar det tillfälliga ljudavbrottet", som då varat i ca en timme. det skulle jag inte kalla tillfälligt men vafan, tv 6 har väl inge bättre att komma med så ett ljudavbrott är väl ganska skönt.. tänkte ta upp träningen igår för Sussi med Queenie. värmde upp längst fyrkanten med lite tempoväxlingar, lade till lite sidförande, lite öppnor och galopparbete likaså längst fyrkanten. Queenie blir så sjukt jäkla stark så fort man ger efter lite och inte orkar sitta emot, tar bettet och drar iväg. men Sussi uppmanade bara om att sätta henne på bakbenen och ta en sak i taget. hoppade fram på räcke och oxer, hoppade sedan banan, som är den jag ritade så fint i paint och lade upp här om dagen.. men jag skippade trekombinationen. jag märkte så fort när det blev obalans hur dragit och tungt allting blir både före och efter hindren. hon är ju en ganska simpel häst när det gäller hoppningen, har bjudning mot allt och hoppar i alla lägen, men det är en helt sjuk ridning för att få ihop allt. hon tog i alla fall hela banan ganska bra, men jag tog om de tre första och satte verkligen tillbaka henne och det blev riktigt bra! så jag behåller den känslan och tar med mej Helenas tips till Åsebo på lördag så kommer det bli toppenrundor känner jag på mej!
nya bettet och padden åkte på idag och märkte skillnad både här och var. dock så är ju padden värdelös då det fastnar vart enda litet hårstrå på den.. och sadeln blev inte så vacker under, avtryck från hela padden! såg dock att den legat väldigt stilla med ett jämnt fördelat tryck, men försvinner det inte från sadeln vet jag inte vad jag gör.. puh!
nya stövlarna satt på under båda ridpassen och jag är helt dökär i dem! så galet sköna, sitter som en smäck! dock lät det lite av dom emot min sadel, men de är ju splitter nya. putsade av dem nu, så det lägger sej nog. hoppas det i alla fall med tanke på att jag tävlar på lördag haha. annars hör ni vart jag är ifall jag virrar iväg ;) nej nu börjar det bli sovdags. måste upp till Hamre och mocka innan jag börjar så det är lite hurry hurry när jag vaknar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0