massa text

som min nuvarande header visar så har mina hästar växt liiiite granna på längden.. men vad gör väl det? mina otroliga redigerings skills visas åter igen i ett ganska tafatt försök haha. försöka duger!
tränade för Helena idag, vilket gick bra som alltid. började väldigt balanserat och bra för att vara Queenie - som brukar vara lite över allt i ridhuset - och vi hittade rytmen på en gång. STORA framsteg sedan förra träningen då hon inte relaxade förrän de sista minuterna av passet. stolt ryttare! värmde upp som vanligt, med att få henne runt och undan innerskänkeln, inte handen. bara små halvhalter på ytter och ledande innerhand. hon finner sej bättre och bättre i båda varven och vågar släppa efter nu när jag vet hur jag ska arbeta henne. det är mycket jobb kvar i galoppen. hon är fortfarande lite springig och blir snabbt trött, men jag ser det endast som framgång med tanke på att tre varv i galopp fick henne att storkna för ca 2 månader sedan. har heller inte kunnat komma ut och galoppera på länge, jag har varit i Västerås och hon hemma för lite genomgångar och så vidare..! men i alla fall, vi påbörjade även lite sidförande. har redan startar upp med att tänka "lite bogen in" vilket hon tycker blir lättare för varje gång - älskar min lättlärda häst - så Helena tyckte det börjar bli dags att flytta hästen åt sidan också. Queenie tyckte nog att det var väldans onödigt att springa på snedden tvärs över ridhuset. gjorde det väldigt basic, bara ledde och flyttade helt enkelt. något steg här och var nöjde vi oss med, får inte nöta för mycket! så jag är väldigt nöjd med mitt gullefjun idag, väääldigt trött var hon efteråt på stallgången vilket uppskattades, haha. orkade sej inte på ett enda hyss! guldstjärna till henne, och en lång promenad i skogen väntar imorgon. hon var bra fin på Irland!
red Jester en sväng runt på Hamre efter Queenie. han har aldrig varit fräschare tror jag - sedan han blev skadad då - och så glad. men han kändes stabilare idag än förr, då han steppat runt och spänt sej. idag var han riktigt avspänd och vilade på steget, tog för sej lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0