Feb. 12, 2013

det här med sovmorgon skall aldrig mera inträffa i mitt liv. började egentligen efter lunch idag men gick till stallet i alla fall fast det inte ens var min grupp som red. med tanke på att denna grupp endast var två st på lektion igår så frågade Karin om jag ville hoppa in idag och hjälpa till. visst, jag får ju rida ännu ett pass i veckan och det tackar jag knappast nej till då jag bara har på onsdagar helgdag i vanliga fall. vi var hela tre st som red i morse och fixade stallet.. det var ju inte alls slitigt! fyfan haha, men jag mockade tre boxar, packade nio höpåsar, fyllde på grovfodret och sopade containrarna på 40 minuter vilket är ganska snabbt för att vara mej.. jag red Fiffi och det gick väl asbra! hon är okey nu igen och var riktigt fin. idag jobbade hon ordentligt förförsta gången sen skadan sa Karin så det var ju kul att hon var så fin då :) kändes riktigt bra, ångrar inte att jag hjälpte till i morse trots att gårdagen fick mej att bara vilja försvinna.
red Jester här om dagen igen också. han blir så glad när han får komma ur boxen och rasthagen! ska rida honom lite mera nu, eller så mycket jag vill. blir igångsättning för Jerra, hoppas bara att han kan bli 100% okey den här gången!!
har också fått lite jobb, tjänar en slant i månaden på att lunchfodra lite ponnyer på hamre, lätt värt pengarna. ska spara till min gråa, vilket kommer ta ca 48 år eller ngt.. men vill inte prata om det mår bara dåligt haha.
nej nu dör snart telen, jag med för den delen..!! hörs när mitt liv har något bra att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0