tjoho

snuskigt trött, vill bara somna och vakna när snön smält bort. är så himla trött på vintern nu, ska nog flytta till Bahamas istället och simma med grisar dag ut och dag in! låter bra det.
 
men näe, drar till västerås imorgon. skulle ha åkt ikväll men Queenie nockade mej idag så jag fick en gratis läppförstoring och en satans huvudverk. var yr när jag red Blondy efteråt men det värsta har gått över nu. tror jag är okey ett tag! haha
Queenie var i alla fall riktigt duktig idag (bortsett från nocken), stod stilla när jag hoppade upp, var pigg och glad och jobbade på fint. var lite dryg i början när  vi lämnat gårdsplanen då hon tyckte det var roligare att stå på bara två ben lite granna som hon kände för. men haha, är bara glad att hon är back on track igen! <3
 
Blondy var lite störig idag. var otroligt spänd och osammarbetsvillig. gjorde cirka tusen övergångar med ungefär nada resultat. väl hemma på gårdsplanen igen fick vi fart på bakbenen och herregud så hon kunde slingra sej och böja hela kroppen när jag bad om det.. blir ganska trött på henne, tur att vi är så lika i alla fall. våra tankar går samma bana oftast!
men lite seriösare jobb med henne sulle sitta. hon flänger verkligen bara runt hemma i skogen, kan inte slappna av, inte skritta normalt, inte galoppera på mina villkor utan sätter full kareta med huvet mellan frambenen. kickar man till får man ett två meter högt bocksprång som resultat..
 
glor lite vampire diaries nu, eller försöker i alla fall. inget vill ladda eller gå min väg idag känner jag. gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0