Mar. 14, 2013

proven klara och det är så gott som helg! dvs om jag överlever morgondagen.. har fruktat den så länge nu. vi ska dra iväg till örebrotravet (tror jag) och köra dom stooora travhästarna! jag tar hellre livet av mej, tyckte dom små ponnytravarna var tillräckligt äckliga. så jag kommer dö imorgon. tack grymma skola..! x(


hoppade Bacchuz igår för Sussi, gick faktiskt bra med tanke på att jag aldrig hoppat hästen! jag trodde att han var en sådan man skulle behöva hålla tillbaka lite efter historien på förmiddagen om hur han dragit iväg med någon på nå pay n pump.. men icke. så blev det tvärnit. men fixade det sen, hittade rätt knappar och tog några språng runt 1meter.
idag red vi dressyr för Helena. Satan så bra det gick, som på alla Helenas träningar! Bacchuz var riktigt riktigt fin, jag tror jag hittat alla knappar hos honom nu. han är riktigt trevlig! :)

Queenie hade ju bokstavligen damp idag. haha jag galopperade på a volten och runt några block som stod i mitten i lilla ridhuset. hon börjar med att ta sats mot blocken och tänker hoppa! hann styra undan framdelen men bakdelen hoppade hejvildt på sidan.. knäppis. efter det så vet jag inte vad jag gjorde, men det vart full fart i en bockserie tvärs igenom ridhuset och stopp in i väggen så att jag inte skulle flyga av! haha hon har då dom konstigaste tixen för sej! så har hon aldrig gjort ordentligt tidigare men vad mer kan man göra än att sitta och garva av förvåning? haha jag och Sandra höll på å dö efteråt! x)
men hon fixade ett rent byte, första gången!!! :D Tracy fixade också några fina, duktiga hästar vi har! men imorgon blir det lite hoppning så dom får skutta lite innan söndag. får se vem som ramlar av först! haha ;)
nu lite plugg, sen duschen och sen sängen! har en dejt med kudden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0