fult väder

Har helt underbara tider under min praktik. Fina fölungar, inget att klaga på. Sitter och käkar lunch nu och ska strax dra mej ut till hästarna mina. Hoppade Queenie igår också. Gick bra det, hon hoppar som en katt den där.. gillar !! ;) men mina armar är totalt pajj idag. Tycker själv att att jag är ganska stark. Är definitiv inte svag, men sååå mina armar är ömma nu. Det blir flåspass ut i skogen idag, omringad av träd som är bra att stanna i.. Queenie är lite snällare ute i skogen, håller huvet på plats och arbetar med lätthet. På banan blir hon lätt uttråkad så fort det inte ligger någon bom i vägen eller liknande. Någon dag i veckan ska vi överkomma skräcken fler diken vilket får gå som det går. Senaste gången var det stopp flera meter innan och mycket farligt. Haha det blir ingen fälttävlans stjärna av den fegisen!
Bäbishästen 4år gammal! Skumpade dressyr med B igår. Tränade in l:a3 programmet, ska det vara så ska det haha. Börjar med inridning i galopp då.. klockrent men halt kunde hon inte göra. Minus på det. Skänkelvikningarna satt, förvända galoppen likaså. Ryggningen var horribel haha.. kommer få minuspoäng för den då det mer liknar en bakdelsvändning! Men det blir nog bra ska ni se. Att komma sist är väl också en merit? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0