lång lång dag

Nu har jag trixat och fixat här igen. Börjar se dugligt ut va? Mina kunskaper om datorer i huvud taget är inte större än mina övriga tekniska kunskaper. Jag vet exempelvis inte hur man startar en dvd som redan är ikopplad till teven. Sådant är överskattat. Haha
 
Denna dag blev vääldigt lång! Började klockan 8, mockade och fixade gy-stallet och gjorde efter det i ordning första hästen som skulle tömköras. Bara att komma igång tog cirka 1 timme, vi gick igenom hemskt mycket. Fick även agera hjälpreda då ponnyn vi hade var aningen spänd och orolig. Men det gick bra ändå.
 Efter en avsvimmning, och två nääästan avsvimmningar var vi igång och tömkörde ända fram till lunch. Jag hörde knappt ett ord av vad han sa eftersom jag gick runt med ponnyn hela tiden vilket sög lite, men jag hann ju kolla på de andra tre hästarna. Mest imponerade Leila som fick köra på bettlöst. Hon är en så sjukt snygg häst i arbete, jag är dock aningen klen för att få henne dit på en gång, hehe. Har ingen rättvis bild på henne för tillfället heller..
 
Queenie och Fiffi fick vila idag men imorgon tar vi en sväng ut i skogen. Jag har ju den lyxen att vara heöt ledig imorgon så jag tänkte i alla fall dra ner tidigt till Hamre och fixa hästarna. Mocka och så först, sen rida efter lunch så får hästarna komma in i tid. Ska även klippa en eller två hästar och fråga om jag får ha Plupp. Saknar henne fastän hon står i samma stall fast bara en bit bort. Har inte ridit henne på länge nu.
 
Nu återstår det några timmar sömn. Kvällen har gästats utav mamma, Hanna, Maire och Jessica. Sandra fyller ju år idag så hon fick bästa möjliga uppvaktning! <3 
Sandra till höger, jag till vänster på världens absolut bästa ställe.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0