Nov. 13, 2013



Wooohooo!! Helt duglig att ha till vardags. Queenie kommer säkert uppskatta den :)

Dagens Queenie-pass kunde mer liknas som ett stenhårt pass på gymmet! Jag har aldrig blivit så trött när jag ridit, benen bortdomnade och andan i halsen. Mot slutet trodde jag att vi båda skulle störta! Haha.


Jag byggde på allt som Helena hjälpte mej med i måndags. Tur att jag har henne! Queenie kom tillbaka snabbare idag men hade lite andra tix för sej. Körde upp huvet och skena några steg istället för att ta innerskänkeln, blev bakskygg etc.. varje dag är en ny med henne. Ingen blir den andra lik.
Hon blev riktigt mjuk och fin i alla fall. Arbetade med överlinjen, kunde sänka formen och behålla samma lugna tempo. Jag är riktigt nöjd med henne idag!

Imorgon får hon en välförtjänt vilodag. Stackarn är väl helt slutkörd nu haha! ;)


Sedan var det Fiffis tur. Hon var lite av varje, seg, pigg, stark, skänkel döv, livrädd för blommorna i ena hörnet osv. Men, hon har ett helt annat rörelsemönster nu än tidigare. Det är underbart att känna den utvecklingen hos henne! :) Är nästan lite stolt.
Vi galopperade liiite mer idag och kommer öka successivt. Inte skynda fetknoppen..! haha. Hon ser verkligen ut som en flygande kötbulle när hon galopperar fram. Magen är det enda man ser, sedan fyra korta ben under!



Dagen har för övrigt vart en sådan dag då man gått på bristningsgränsen hela tiden. Började plöja på med lektioner kl 8.30 till 16.15. Hjärnan är ju helt paj efter det, och sedan har man två hästar ute i kylan. Det måste ha fryst på bra, för lilla bilen var halt frostig när vi skulle bege oss hemåt. Man blir ju så trött av dessa skoldagar och kalla vädret. Att mina hästar var sega som klister idag gjorde verkligen inte saken bättre. Tur att jag har en så snäll Sandra som mockade åt mej!!! :)♥

Nu återstår bara några timmars sömn. Imorgon ska det bli en lärorik och rolig dag med kurs i tömkörning. Anders Eriksson gästar i ridhuset, hoppas jag får med mej en himla massa inspiration!! :) Mina tidigare erfarenheter av tömkörning och körning i huvud talet är inte så roliga. Varför tar vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0