Nov. 13, 2013

trodde jag satt punkt. men gläds åt att jag har lärare osv på min sida. jag kan inte påstå att jag ljuger någon rakt i ansiktet, det är ohyfsat även för mej. att ljuga för bortförklaringar gjorde man när man var liten och jag vågar påstå att jag är lite vuxnare än så. jag skulle inte såra någon eller sabotera någons rykte public där vem som helst kan se det. dumheter. det enda jag kan säga om detta är att jag är sjukt bedrövad över att man ens går sådant nu för tiden. är ledsen på min och skolans räkning för ingen av oss förtjänar att bli nämna -kanske inte vid namn, men det framgår så tydligt- och utpekade som något dåligt även om det inte var med mening. folk tolkar det på det viset i alla fall och har kommit till mej och sagt det. inte schysst på något vis, har du något att säga så gör du det privat. om du ändå vill döma personer som du INTE känner så gör det inte på en blogg etc! skriv då så att INGEN TOLKAR DET PÅ ETT DÅLIGT SÄTT ELLER TAR SKADA UTAV DET. har växt upp med uttrycket: "du får tycka vad du vill men inte säga vad du vill", och de orden saknar INTE betydelse. det är bara folkvett och förmåga att bete sej.
jag har inte hoppat på någon, bara förklarat precis hur jag och folk omkring mej har tolkat det som skrevs. jag har inte ljugit eller pratat sikt. tro mej, hade jag haft en sådan stark åsikt som denne hade skulle jag av rent folkvett säga det till den det gällde. det är bara hyfs, men eftersom jag inte har sådana tankar om folk så händer det inte väldigt ofta. nuff said.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0