Nov. 18, 2013

Idag: Rör mej inte. Prata inte med mej. Titta inte på mej. Andas inte nära mej. Befann dej inte i närheten av mej idag.

Ungefär så har jag känt hela dagen. Alla har piss dagar och denna dag var det min. Jag är såå trött, vill bara sova hela dagen imorgon. Något sådant känns välbehövligt. Men idag avverkade jag ett prov, en mindre faktor att oroa sej över. Nu är det fett med rester som jag varit dålig på att lämna in i tid. Men allt det tänkte jag skulle vara klart innan veckans slut. Det skulle vara det bästa.


Leila fick stå för enda ridpasset idag. Det gick verkligen över förväntan. Tycker egentligen inte om den hästen, hon är dock den bästa bland skaran gymnasiehästar. Hoppade idag, lite linjer och bana. Trodde inte att jag skulle klara av att rida henne med tanke på att jag är så svag i kroppen just nu, och startade väl med den inställningen. Var väl också lite putt över att jag inte fick hoppa Plupp istället. Men när vikom igång och hoppade bana så tänkte jag att jag ändå skulle visa att jag lika gärna kunde hoppa Leila. Red genom allt, var väldigt precis och stark i ridningen. Gick in med en helt annan inställning när jag bestämt att jag skulle rida så bra jag kan.
Ska säga att Leila är nog en av de finaste hästarna för ögat när hon kommer till rätta. Så stark och välhoppande! Det var en rejäl ego boost att få henne så fin som som bara hon kan vara. Jag får henne också dit nu :)

The rest of the pack fick vila idag. Jag har varit så jävla oambitiös idag så det är inte klokt. Pallade inte ens rida mina två hästar, haha. Det ser vi inga spår av imorgon ska ni se! Det kommer vara som bortblåst.





Kommentarer
Postat av: fråga

Har du löshår?!

2013-11-20 @ 21:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0