Gårdagen

Det var som fan. Har inte sovit till efter 10 på ett halvår eller nåt tror jag. Jag som ställde klockan på 08.30. Inte för att jag har någon tid att passa men tyckte det vore lämpligt att kliva upp då. Haha


Gårdagens planer fick en mindre justering. Hade en liten träning för Sandra och Leeloo. Hoppade lite på 20m fram och tillbaka och fokuserade mest på att behålla en grundgalopp genom alla övningar. Tror hon blev nöjd, för det var jag i alla fall. Har inte tränat någon sedan jag var på Irland så kände mej lite ringrostig och lackad på idéer. Men aja, huvudsaken att hon tyckte det gav något! :)

Så efter det kunde jag rida Jaster. Red i padocken och tränade bara övergångar och fattningar. Tyckte han var väldigt avspänd och fin med tanke på att jag dissade ridhuset, vilket är bra. Men han fipplade väldigt med munnen och var lite smådryg, så jag tror att en remontnosgrimma duger till det. Får prova!


Och sedan var der Plupps tur. Började en sväng i skogen. Hon var som vanligt lite spänd och dryg, lossnar inte för fem öre utan springer med huvudet i höjd med mitt bara. Fick henne i alla fall lie loss när vi galopperat lite! men jag avslutade i padocken bara för att jobba igenom alla stela sidor. Blev otroligt nöjd, tyckte själv att jag red rätt och bra, Plupp lossnade i högersidan på ett vips och fick med sej bakdelen hela tiden tom. i bytena! :)) Är superduper nöjd, så idag får hon chilla lite. Tar en promenad bara och stretchar lite för hon har säkert lite träningsverk! ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0