helgN

Mest nöjd över att Plupp är ok. Mindre nöjd med att F inte travades ngt i helgen men nöjd att jag hann med henne. Minst nöjd med min Q, hon är tung och trög. Trodde mina ben skulle gå av på mitten idag. Så olikt henne att vara så.. provar fodra upp henne lite blir det inte bättre så vill jag ultraljuda bogen på henne. Hoppas på att fodret ger en kick! Känner verkligen att jag skulle behöva galoppera henne för att lättare få henne på bakbenen. Hon är hemskt framtung och jag får slita som ett möhö för att samla upp och omvandla lite energi! Inte så roligt med tanke på att hon oftast (innan skadan) hade fler hovar i luften än på marken när vi red. Nu är det ta i för kung och fosterland för att komma upp i trav ens.. om man nu lyckas med det utan att drabbas av andnöd och mjölksyra i benen har man gjort en bedrift! Suger, ja det gör det.

P var i alla fall bättre denna helg. Skönt det, som jag oroade mej! Haha
Regnet försökte mer eller mindre slakta oss ikväll så vi bytte kurs mot ridhuset istället för padocken. Jobbade på med lite öppnor och slutor, övergångar och mucho galoppjobb! Hon blev relativt avspänd och jag mycket nöjd :) Lite drygt innan man hittar alla knappar, speciellt på en häst som jag kunde rida för två år sedan utan probs! But we'll get there!

Blir mer imorgon om jag får en stund över. Inga pållar har jag planerat att rida i alla fall! Välförtjänt vilodag för oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0