Sep. 03, 2013

satan vad jag skrev i morse. med min ipad är cp så såklart blev det inget inlägg!
Red en ettas häst idag, Nellys om jag minns hennes namn rätt! Hehe
Det blev lite tok så Sussi bad mej hoppa upp på den eftersom jag ändå stod i ridhuset och kollade när de hoppade! Hästen var riktigt trevlig tycker jag! Super modell, fint steg, attityd, hoppade till takbalkarna och ner. Fick rida hela lektionen vilket innefattade två cavalettibommar på 20m och sedan tillbaka på böjt spår cavaletti 24m. Hästen hade vad jag hört inte varit väldigt förtjust i hoppning sedan 3 års ålder, vet ej hennes historia. Men hon visade till en början stor tveksamhet till bommarna och ville knappt gå i närheten av dem. Första rundan var vi uppe i taket en sväng, satan i gatan så hon hoppade. Blev riktigt förvånad och glad, hon blev modigare och gladare ju längre vi arbetande men tog lite hjälp av farten för att våga sej över de 20cm höga bommarna, haha. Tycker hästen är jättetrevlig, visade en bra attityd och teknik till hindrena. Lite istadig när jag samlade henne men det släppte fint! En super liten hoppare skulle jag säga, så lycka till Nelly! Kommer bli galant det där! :)
Var av det fick min Q vila idag. Tror inte hon klagade, utan sprang raskt in i boxen och moffade i sej sitt hö haha. Matvraket med attityd/aggressionsproblem! Men hon är väldigt älskad trots sina muppiga uppvisningar! ♥ Imorgon blir det ett pass i skogen, bara ut och kortalängakortalänga! Väldigt kul, eller? Nä Q hittar på en massa annat som bättre faller henne i smaken så som att slänga in lite halv bockningar, studsa lite fram och tillbaka, kolla läget i dikena osv.. jag får i alla fall daglig allsidig ridning!


nu är det bedtime för mej! börjar efter lunch imorgon, tänkte duscha och fixa stallet innan osv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0