Godnatt

Nejmen! Har inte bloggat idag och nu när jag kollade statestiken så var den det bubbla i unika besökare än vanligtvis. Roligt :)
 
Red Fiffi i morse för Karin. Hon var riktigt fin, blev dock lite lack ett tag och började sudsa och larva sej. Men jobbade ur det bara. Fick en hel del att tänka på också. Fiffi kommer gå som gymnasiehäst nästa vecka eftersom jag åker till Irland. Har velat fram och tillbaka mellan vad jag tycker om att återlämna henne till gymnasiet, och de flesta gånger jag jag sett det som positivt när jag var klar med henne. Nu är det bara jobbigt, jag ser hur fin hon har blivit och det är bara jag som fått henne dit. Hur har hon inte sett ut alla andra år liksom? Smällfet, felbyggd, ful i pälsen.. Nu är hon så fin, vill inte lämna henne en enda dag som jag kan ha henne själv. Men det är ju lite svårt att ta med henne till Irland dock.. Näe jag vet ine alls vad som händer med henne när jag lämnar tillbaka henne, även om det bara är i en vecka. Ber till allt som är möjligt för att jag ska få ta hem henne över påsk, hänger bara på mina föräldrar för jag har då ingen röst i det hela..
 
 
Queenie fick ta ett lugnt skrittpass i skogen idag Det blev ju dubbla pass igår för henne, så en lugn dag gjorde nog gott. Imorgon så ska vi hoppa tänkte jag. Ska försöka sätta upp någon form utav bana och vara lite kreativ. Får se hur det blir. Jag slutar skolan 16.15 imorgon så jag kommer att vara sjukt trött och seg. De två sista lektionerna vill jag bara spy på, matematik och naturkunskap, så sjukt tråkigt! 
 På lördag är det tävligsdag. Queenie ska hoppa 100+110 avd.B i Gävle. Har lite beslutsångest över vilket bett jag ska rida på nämligen. Har hoppat på kulbettet de sista gångerna, men hon har börjat lista ut hur hon kan bita tag i det också och bara dra gärnet. Funderar på att testa gagett imorgon, fungerar inte det så rider jag på kulbettet och tar med allt jag har och byter i värsta fall till den andra klassen. Jobbigt med hästar som har svåra munnar. Queenie är ett praktexemplar..!
 
 
På fredag åker jag förbi Glada Hästen och köper ett eget kulbett samt bettskivor till det. Måste även kolla på en magplatta eftersom hon nu inte kan ha sin gamla då jag bytt sadel. Shit, jag kommer att bli fattig som satan. Tänkte även köpa ett eller två par bett utav en på Hamre, tretornstövlar eventuellt och schabrak+luva. Usch, hejdå studiebidrag!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0