Dag 2, Ett hästögonblick jag minns

Jag minns alla mina ridpass tydligare än min frukost, så det är svårt att välja ett specifikt ögonblick. Det finns så många, både bra och dåliga, nya och gamla.
Några relativt nya är exempelvis:
*När jag provred Queenie i Sverige. Då hon klev ur transporten så blev jag illamående, den häst som jag red på Irland fanns inte där. Istället kom det ut en liten häst, mager, lång i hovarna, skavsår stora som kastrullock, det fanns ingen ork kvar i henne. Det var otroligt jobbigt att se när jag förväntade mej att se  henne som hon var på Irland. Detta är ett av de sämre ögonblicken.
*Ett bra ögonblick var första gången jag red BonJovi. Förväntade mej det värsta, var inte ens beredd på att komma upp i sadeln. Men allt bara stämde. Jag saknar den känslan.

Bra och dåliga minnen.. Det får räcka så. Jag har så himla många på lager. Som alla dagar och hästar i Irland, första felfria rundan med min shetlandsponny Edda, Queenies debut och nolla i 110, Queenies skada, Jack som föl, min 110 debut med Jackie då jag flög av och fick sand i hela näsan, tävlingsdebuten och vart enda minne med Plupp, stunderna då Fiffis attityd chockerat mej.. Såååå mycket! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0