Emelie Borgström

Vem är jag och hur är jag?
Mitt namn är som tidigare nämnt Emelie. Jag är född år 1995 i Stockholm, Ingarö. Där bodde jag med min familj tills jag fyllt 7 år. Vi flyttade till Dalarna hösten 2002 och där bor ja fortfarande kvar. 
 
Skulle jag beskriva mej med fem ord låter det såhär:
Målmedveten - Jag sätter alltid mål och planerar mitt liv efer dessa. Jag kan vela fram och tillbaka på vägen men vet ofta vad jag vill och hur långt jag vill gå.
Hjälpsam - Jag lever för att hjälpa folk i min omgivning,  det mår jag bra utav. Främst genom mitt genuina hästintresse. Jag har egentligen ingen självbehärskning, ibland orkar jag inte eller vill bara inte, men jag gör det i alla fall om någon frågar efter min hjälp. Det kan gå till överdrift men jag kan bara inte hjälpa det. Känner mej hemsk och egoistisk om jag inte ger efter i en klämd situation. Tanken är att jag får ut gott av det också.
Envis - Jag ska prata till punkt och få min vilja igenom. Det  tar kanske månader eller år, men skam den som ger sej. Nuff said.
Lugn - Jag hade en period tidigare i mitt liv då inget kunde rubba mitt lugn. Jag kunde vara sen till en tävling, jag åt alltid långsammast, gick långsamt, tänkte aldrig på stressmoment, det kunde släppas en bomb utanför mitt hus och jag skulle tänka att den flyttar någon säkert på snart,  och så återgick jag till vad jag gjorde innan. Jag nämnde en gång att jag kände mej lite stressad och då skrattade både familj och vänner åt mej. Jag kunde helt enkelt inte blir stressad. 
Noggrann - Jag har ett extremt behov av att göra allt vad jag nu gör exemplariskt. Det får inte finnas en enda skavank i mina verk, gör det det så får jag någon form av tvångssydrom och måste fixa tills det blir felfritt. Knäppt men så är det.
  Till mitt utseende så är jag lång, längre än de flesta tjejer, cirka 175cm över havet. Väger -55kg, alltså aldrig över det. Jag bryr mej inte om hur jag ser ut, till viss del. Man kan säga att jag har min stil och håller den oavsett kommentarer osv.
 
Hästarna är mitt allt! Började rida när jag var 5-6 år gammal och fick  min första häst när jag var 8. Jag kommer aldrig sluta med hästarna, det är omöjligt. Jag har alltid valt mina hästar före allt annat, skola, vänner, killar, saker som normala människor gör.. går inte att ändra på! 
 Har tävlat nationellt på storhäst och regionalt på ponny. Väntar fortfarande på den där skjutsen som lyfter mej högre, gör allt jag kan men man vill ju avancera, sant?
 
Nu går jag mitt tredje och sista år på Västerås Ridgymnasium. Blivande student! Jag har bott i Västerås i snart tre år. Det första året vill jag knappt minnas, det andra så började jag sluta bry mej om annat och fokuserade enbart på skolan, och nu det tredje så har jag blivit en helt annan person. Vågar vara jag och lita på mina egna värderingar, strunta i skitsnacket. 
 
Efter skolan så vet jag i dagsläget inte vad som händer. Det får vi helt enkelt se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0