End of the week

Hej alla. Fredag idag, skönt som sagan! Den här veckan har verkligen gått fort, tyckte att det nyss var måndag och segt att komma tillbaka efter lov, praktik osv! 

Igår var det träning för Lotta Björe igen. Den här gången fick Queenie vara med och visa upp alla trix och konster hon kan! Hon var till en början väldigt flamsig och tramsig. Ville inte korta sej i galoppen eller ställa åt något håll i huvud taget. Övergångarna och galoppfattnibgarna till höger var i uppvärmningen katastrofala. Kunde inte sakta av, kunde inte flytta, inte fatta rätt galopp och inte hålla galoppen. Grymt ofokuserad. Men när jag tränar så är jag  inte där för att visa allt man kan, utan plocka fram det som man måste jobba med och få hjälp med. 
Siktar bara på att få Queenie lika välriden som alla de andra hästarna som klarar övningarna baklänges i sömnenm på två ben..!

Hoppade små språng, lite runt 1m bara. Hon blir helt plötsligt intresserad av arbetet när hindren höjs något. Sista banan gick bra, alla övergångar satt och hon fick riktigt fina språng. Det känns att överlinjen börjar stärkas, bär sej själv och hoppar runt och avspänt.






Fiffi gick ett riktigt bra pass igår. Väldtigt avspänt genom hela ridpasset, jättefin! Jag har kollat på massa träningsvideor och fått sjukt med inspiration. Idag ska vi fortsätta med bommar tänkte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0