Måndagstankar

Kvällens och situationens outgive: "Say something I'm giving up on you."
 
 

Känns precis så nu. Som att jag måste lämna besked eller nåt för att inte förstöra eller mista något. Säga något innan någon ger upp, inte orkar vänta längre, skaffar sej falska förhoppningar eller bildar uppfattningen om den jag inte är. Jag vill inte hamna i ännu en -för mej- ganska trängd situation.
 
Katter har nio liv. Jag har tre, tre delar av mitt liv.
 
1: Hästarna. Högst prioriterat,  levs fullt ut varje dag. Gillar den delen i mitt liv, är stolt och kommer aldrig byta det mot något här i världen. Kommer aldrig på tanke. Kommer aldrig ångra den delen.
Långt ifrån bekymmersfritt, till störst del oglamoröst, men har ingen ånger. Never ever ever.
 
2: "Relationerna" i mitt liv. Viktig del, men inte till att gräva sej ner på djupet.  Med det menar jag att vänner och familj är högt betraktade och oersättliga, djupare än så.. ja vad händer då? På djupet hittar man problem, ånger och känslor. Påstår inte att jag är känslokall men finner mej inte i dessa situationer. Håller mej gärna borta från drama osv, där av att jag inte har pojkvän eller orkar sätta mej in i folks problem längre. 
 
Hästarna, relationer. Hästarna högst värderade,  relationer på en ostabil tredjeplats. Andraplatsen tar den del av mitt liv där jag bara är jag. 
 
3: Bara jag och mitt liv. När jag är den jag är utan att tänka kring hästar, tänka på vilka jag umgås med. Jag bara är, mitt sanna jag utan en gnutta trubbel etc. Jag tycker om att bara göra ingenting, eller vara ingenting ett tag. Kan vara samtidigt som jag gör någonting, eller bara sitter hemma för mej själv. Strosar runt i min egna lilla värld helt oberörd utav vad som händer omkring mej. Önskar jag kunde få mer utav den delen att leva på. Allt är så bra då.
 
Värdelös på allt vad relationer kallas. Därför tar den delen minst plats och känner att den egentligen borde ta störst. Tänker ofta på hur jag står i relationer till andra, hur ni ser mej. Vilken del ser ni? Det hästdrabbade, bedrövliga relationstjafset eller bara mej som jag är utan tillsatser, obekymrad och lever allt innan fan tar mej? Tänkvärt denna kväll. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0