Stables

Elisaaan ;) om infect me with your loving:
Hej vad söt Blondie är. Är det en ponny eller storhäst?
Kan du inte skriva något om dina hästar som ingen vet och vad har du för ridhjälm? Kram Elisa =)
Hej, jaa visst är hon!? ;)
Blondy är en storhäst, ungefär 160cm. Kallas tydligen cob i Irland när dom är mellan 150 och 160, fick jag lära mej när jag var där!
 Ja, vad finns det att berätta om mina små galningar tro?

*Jackie är livrädd för vita plaststaketstolpar, såna hära snabbstolp. En av de få sakerna hon är rädd för!
*Trots att hon kan se pigg ut, så tar hon inte ett steg utan att man är på med benen till 100%
*Hon åt inte havre när hon kon till Sverige, bara korn-kross, äter forfarande knappt knäckebröd.
*Regn och vattenpölar skippar hon gjärna, men tycker det är kul att gå i vatten på t.ex terrängbanorna!

*Och blondy vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om.. Har ju inte haft henne så länge.
*Hon tar ungefär och delar ett äpple fem gåger, en liten tugga i taget.
*När hon åt lusern hade hon mer mat i öronen än vad hon hade i munnen..
*Hon bryr sej inte om så speciellt mycket, hon bara är.. 
 
Ja, jag har en Eurolite Matrix på huvudet när jag rider. Mycket skön, men man set lite ut som en melonskalle i den. Men det gör man väl i alla hjlämar!

Den är snyggare på huvet dock! :)

Sådär ja! Klockan passerade 13.00 för ett tag sen nu, så jag ska dra ut i stallet. Det vart lite senare än vad jag planerat, för det var så himla skönt att bara ligga och kolla på teve någon timme extra i morse.. hehe ;)
 Jackie ska ridas på åkern, och Blondy på åkes bana tror jag. Vi ska fortsätta med att hon ska lyssna på vad jag vill, och inte ruska lite på huvet och springa så in i satan!
Skriver nå mer ikväll också. Glömmer jag det så skyller jag på Harry Potter, som vanligt. Den jäveln asså!?

Två R,
hare så bra så hörs vi ikväll va! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0