svar på tal

elinAndr om ett inlägg idag.. ASUM!:
hej vilken fin blogg. har en fråga. hur lägger du upp dina ridpass med dina hästar dagligen och hur ofta hoppar/tränar du? svara snälla
Svar: Hej, tack så mycket!
Jag kan väl säga tt jag inte lägger allt fokus på framridningen. 15 minuter MAX rider jag fram med övergångar, flytta bakdelen, framdelen innanför spåret/bakdelen innanför spåret. Såna saker för att koll att allting "fungerar". Sen rider jag mest gallopparbete, länga/korta, ställa inåt/utåt. Det är vad jag gör dagligen om jag rider på ridbanan eller åkern. Ute i skogen är det en aning friare, men fortfarande lite kontroll övningar.
 Detta gör jag med min ponny som kan lite mer än min femåring. Tar inte upp ridningen med henne.
När det gäller hoppning så är det ganska minimalt. Hopptränar kanske en gång i veckan och sen hoppas det inget mer. Om det inte är tävlingar på t.ex två veckor kanske jag hoppar någon gång mer för att hålla igång och inte fastna i markarbetet. Jackie(min ponny) blir ganska lojj när jag bara nöter på utan bommar eller hinder.
 Men kanske 1-2 ggr tränar jag och hoppar i veckan och det tycker jag räcker gott och väl!

Så hoppas svaret var okej! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0